Hej, przeglądając forum zebrałem trochę wiedzy na temat hamulców (moje nie robią szału,niestety), ale wciąż mam pare pytań
Auto do jazdy na codzień, nie na tor itp.
Mam z tyłu bębny, a z przodu 262 (del sol esi z 93r). Nie chce zmieniać bębnów bo wydaje mi się że to spory koszt, a na razie aż tyle kasy nie mam. Może zajmę się tym później.
Co byście wybrali?
Plan #1
Jakieś spoko tarcze 262mm i spoko klocki. Jakie?
Plan#2
Jakieś spoko tarcze 262mm i spoko klocki + pompa 1cal bo podobno ja takiej nie mam. Od czego będzie pasować p&p oprócz prelude vti ?
Plan#3
Tarcze 282mm i zaciski pod takie tarcze. Potrzebna 1cal pompa czy moja też będzie dobra?
Zaciski, wiem że od prelude vti, ale czy jakieś inne też podejdą? Podobno od CR-V jest opcja zamontować, ktoś coś słyszał?
I jak wygląda sprawa bębnów? Można jakoś poprawić ich siłę hamowania? Coś tam się ustawia, regeneruje, wymienia? O bębnach nic nie wiem.
Heble 282 jeszcze miał accord 93-98 i 98-02 (nie każdy i te dwa mają różną wysokość tarcz) oraz legend.
Co do bębnów z tyłu - potrzebujesz wahacza wzdłużnego ze zwrotnicą i zaciskiem na tarcze, ale o tym na forum było, więc wystarczy poszukać
Jeśli chodzi o swap bębnów na tarcze to wiem co i jak. Chodzi mi o jakiś upgrade bębnów
Ktoś w jakimś temacie na forum pisał, że dobre bębny potrafią być lepsze niż tarcze. Dlatego pytam, co z nimimożna zrobić.
bebnow nie zmieniaj.. chyba ze zalezy Ci na wygladzie.
mozesz wymienic okladzine i naciagnac bardziej tzn rozewrzec delikatnie ta sztange ktora rozpiera szczeki
kumpel ma solke z kompressorem i dobrze zrobione bebny i super hamuje
tak samo tarcze z przodu..
trzebaby sprawdzic pompe hamulcowa czy nie trzeba wymienic
przewody w stalowym oplocie,
klocuszki z opilkami miedzianymi i tarcze nacinane i utwardzane brembo lub zimmermann
i masz mega mocny hamulec.
pol crxowego wroclawia na tym smiga ;P u mnie wpadnie setup taki moze na przyszly sezon .
mysle ze Vincent poda dokladniej co i jak bo on na tym smiga :")
bębny dobre jak nie upalasz i nie używasz zbyt często hamulca Bębny wolniej stygną niż tarcze a co za tym idzie wolniej odzyskują sprawność jaką mają zimne hamulce
Nie z powodu wyłącznie wyglądu niemal każde auto teraz produkowane ma tarcze
Ok, czyli zmienić okładziny, podłubać w bębnach, klocki z opiłkami (jakie konkretnie?), tarcze nacinane (262 czy swapowac na 282 i kupic zaciski z prelude) i pompa 1cal. W del sol'u esi jest 15/16'' ? Wystarczy sama pompa czy musze serwo zmienić?
no to bez sensu coś dotykać z tyłu, zrób tylko przody dobrze i tyle, przy miejskich prędkościach guzik odczujesz różnicę z zajebistym tyłem i dobrym tyłem
Sama pompa musi być w idealnym stanie,lub nowa ,wystarczy od solki.Robiąc przód ,tył należy też odbudować.Nowe szczęki,jak najbliżej orginału,nowe sprężyny,samoregulatory w idealnym stanie,nowe cylinderki,bieżnia bębnów jak jest pofałdowana ,to nowe bębny .Przy dobrze zrobionym ukladzie ,heble będą brzytwy.Przewody w oplocie też robią robotę.Do latania po mieście między autami ,na osto polecałbym też zmianę plynu hamulcowego ,bo zdarzało się ,że nie którzy go zagotowali.
Witam, potrzebuje szybkiej porady jaki zestaw tarcza + klocek na przód Solki z hamulce 262. Chyba 262.. Auto jest z 92 roku, na tyle są bębny.. Musze wziąć miarke i zmierzyć.
Bede kupowal w intercars, auto smiga głownie po mieście, ale w sezonie ze dwa/trzy razy track day. Dla ułatwienia link:
jak masz z tylu bebny to raczej masz hebel 242, ale zmierz lepiej )... ogolnie to najlepszym zestawem bedize przejscie na wieksza srednice nawet na gorszych materialach niz super material na malej srednicy ktora i tak sie zagotuje