Planuję założyć u siebie stabilizator z tyłu w Solce, bo nie mam (ESi 93r.) 3 Proste pytania. Co on daje? Gdzie się go mocuje? Co potrzebuję do montażu i ile mogę dać za cały zdrowy zestaw do zamontowania ze stabem?
Każdy del sol ma już wahacze z oczkiem na stabilizator i otwory w budzie do przykręcenia. Potrzebujesz stabilizatora wraz z łącznikami i mocowaniami do budy. Stab pasuje z jak wiadomo z solki VTI oraz Civica 5 gen (jajko hb i coupe). Można również założyć grubszy np z ITR'a ale do niego trzeba użyć wzmocnienia ASR żeby nie wyrwało mocowań z budy. Co daje? Tył dużo lepiej trzyma się drogi i auto mniej się buja na zakrętach. Za grubego staba też nie ma co dawać bo stanie się za bardzo nerwowy. Taki z solki VTI w zupełności wystarczy a jest chyba 1 lub 2mm grubszy niż z Civica W połączeniu z tylnymi rozpórkami górną i dolną efekt jest bardzo odczuwalny bo nadwozie solki jest przez targe jak galareta. Jak chcesz żeby się auto lepiej prowadziło to właśnie od tylnego staba i rozpórek należy zacząć
Tak wygląda kompletny jakiego potrzebujesz:
Łączniki i gumki dałbym nowe
Tutaj na mojej fotce widać jak wygląda zamontowany + dolna rozpórka tylko że ja mam inne łączniki i wahacze ale tym się nie sugeruj
Ten co pokazałeś na aukcji jest ok ale te wahacze które gość do niego daje są takie jak np do Integry Czasami można taniej wyrwać a i tak każdy trzeba odmalować i odnowić.
Właśnie tak patrzyłem, że wahacze inne Ile mogę dać $$$ za staba w dobrym stanie? Nie chcę przepłacać w razie czego. I gdzie dostanę taką rozpórkę dolną i czy wejdzie ona na moje wahacze? Taka rozpa dolna będzie ok? http://allegro.pl/rozporka-stabilizator ... 56358.html
Górną rozpórkę w bagażniku mam, samoróbka, mało estetyczna ale jazda z nią a bez niej to niebo a ziemia
Montaż rozpórki dolnej dodatkowo do górnej, chwilowo bez staba ma sens?
Vermilion, tego aluminiowego shitu z allegro nie kupuj bo to się wygina. Lepiej już samemu zrobić. Ja też mam samoróbkę. Stab jest wart 100-150zł. Montaż każdej rozpórki ma jakiś sens Ale ważniejszy jest stabilizator.
Jak kupowałem auto to mam taki aluminiowy shit pod maską i się póki co nie wygiął, ale z tyłu na dole jest narażony na dużo więcej Ogarnę sobie go więc sam ;] Możesz mi powiedzieć z jakiej rury go masz zrobionego? Średnica wew./zew., materiał?
Rozpórkę w bagażniku mam amatorsko zrobioną przez poprzedniego właściciela, mocowania na kielichy ze stali połączone przez środek bagola profilem aluminiowym grubym. Myślałem, że taki shit nic nie daje, ale jak ją wyjąłem to czułem jaka buda się wiotka zrobiła na zakrętach
To jest z jakiejś zwykłej rurki stalowej 25mm Najlepiej zrób sobie z nierdzewki bo jest sztywniejsza i nie będzie pod autem rdzewiała. Myślę że pomogłem ?
Punkt poszedł. Ok. Fi zew. 25, a wewnętrzne? Bo rozumiem, że lepiej jak będzie puste w środku nie? Rura, a nie pręt? Równomierniej będą naprężenia się rozchodzić.
Ja mam założoną rozpórkę od tego kolesia z allegro: http://allegro.pl/listing.php/user?us_i ... nge_view=1. Dałem za nią 99zł i jestem bardzo zadowolony, pomalowana proszkowa, pasowała idealnie i jest tak zrobiona żeby później można było założyć stabilizator.
W tygodniu w wolnej chwili stworzę moje dzieło techniczne i zaniosę do mnie do Brosetu, żeby mi wycenili w zakładzie ile za zrobienie takiej prostej rozpórki z nierdzewki Jutro wszystko pomierzę co i jak. Jak wyjdzie mi ~100zł to zamówię już chyba gotową od tego gościa.
Ja mam komplet rozporek z wersji vti. Ostatnio zakladalem ten stabilizator i bardzo sobie chwale, przy twardym zawieszeniu fajnie to wszystko gra. Za staba dałem 50zł polecam zakupy u chinczyka. Polecam zakup ori stabilizatorów bo jakis inzynierek wkoncu to zaprojektował w oparciu o jakieś dane, obliczenia itp... a te uniwersalne rorki to wiesz...
Staba kupię oczywiście ori, ale rozpórki zrobię sobie sam, jak mi się będzie chciało (a pewnie nie) to może nawet dobiorę wymiary w oparciu o moją wiedzę z wytrzymałości materiałów i mechaniki technicznej z pierwszego roku polibudy
Chińczyka znam Do Piły mam rzut beretem Przód mojej solki i część olampienia od niego brałem.
DamianHonda, przednie tak... bo nowa w ASO przednia górna kosztuje 50zł Ale tylnych oem nie było a wykonanie tylnej dolnej rozpórki samemu to koszt max 30zł