mam pytanie,,,bo mam skrzynie do kupienia i niewiem,niby w niej nie ma ukladu roznicowegoo,i teraz czy walek glowny ma jakas stycznosc z roznicowka,,moze cos brakowac do hybrydy???????skrzynia jest z d16a6 ed7europa....
... a co w tym takiego trudnego jak sie ma części itd. ?? z chęcią zrobie to za te 500zł mniej jak ktoś mi przywiezie części itd. ... moją skrzynie rozebrałem w drobny mak i złożyłem i gitarka była, ale za to ojciec przerabiał skrzynie od CIVICA 4gen własnie po to aby biegi pierwsze dawały w pyte a 4-5były można powiedzieć... ekonomiczne
Dokladnie to nie jest wcale takie trudne zeby zmienic przelozenia, ja kupilem skrzynie z concerto i przelozylem srodek a 5 z civica 1.3 wiec mam 1-2-3-4 krotsze i 5 dluzsza na trase. wystarczy troche chciec i miec male pojecie, w razie pytan moge pomoc
Pewnie jest łatwe jak się zna na mechanice, ma warsztat i czas Ja raczej dam skrzynię do Rem-a, tylko rozejrzę się najpierw za częściami. Czy ktoś wie z których konkretnie civów wziąć piątkę, żeby mieć na niej przełożenia 0.770 lub 0.771? Z tego co szukałem, wynika, że są one chyba w ED6, ED7, ED8, EE6 i EF6, ale jakim to silnikom odpowiada? Trzeba zmieniać również synchronizator piątego biegu, czy wystarczy tylko kółka zębate na obu osiach?
Wystarcza tylko kolka zebate, a piatka jezeli z civica 4 gen to 1.3 lub 1.5 bez roznicy a jesli z 5 gen to d13b2 lub d15b2 ja mam wlasnie z civica 5 gen d15b2 to jest 0,75 i z przelozeniem glownym 4.25 piatka jest troszke dluzsza niz seryjna w ed9.
file:///E:/z%20moich%20dok/DIY/Honda%20Civic%20Klub%20Polska%20%20Zobacz%20temat%20-%20Przelozenia%20skrzyn%20biegow%20w%20serii%20D.htm
szukaj tutaj silnikow i piatki 0.75 lub wiekszej
ma skrzynie,,i teraz tak,ile FD z crx ma zebow[czyli glowna zebatka na roznicowce,jak dobrze mysle]a ile ma przelozenie z fd 4.25 zebow?????ma ktos rozebrana skrzynie z crxa????aha.przeklada sie jedna duza zebatke[ta przykrecona na srubach]i mala na walku????a ktory to bieg 5,ps.jeszecze nie rozebralem skrzyni z mojej hanki,a chce sprawdzic czy mam wszystko co potrzeba....jak rozkopie moja to skapne ktory to bieg nr 5,he...bo ta z civa mam w czesciach,bez obudowy....i wszystko lezy rozsypane,,,,,POMOCY,PILNE,,,,,,,
ilosc zebow na FD jest taka sama, generalnie na oko nawet nie zobaczysz roznicy bo srednice tych duzych kol przykrecanych do mechanizmu roznicowego roznia sie kilka mm juz nie pamietam ile. no i musisz wymienic to przykrecone kolo i caly walek bo to male kolo zebate jest razem z walkiem a 5 bieg jest na drugim koncu od kola FD i tez musisz zmienic dwa kola zebate na obu walkach.
FD to jest:
forum/portal.php?show=36 kolo nr 5 i
forum/portal.php?show=35 waleczek nr 1
a piaty bieg z poprzedniego kolo nr5 i
forum/portal.php?show=35 kolo nr 6 razem z synchronizatorem 8
Nie ma zadnej p&p, z civica jest inne 3,4,5 z 2 roznie i trzba polosie zmieniac na slabsze wiec bez sensu, a z concerto tylne mocowanie do budy nie pasuje, wiec tylko hybryda.