NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

Posty: 138   •   Strona 9 z 10   •   1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez atom1 » 2016-10-16, 00:07

no chybaze woz nie bedzie jezdzil w zimie :-)) i stoi w suchym wtedy nawet spieprzona wyjdzie po 3 latach:D
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

lina
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2016-11-12, 11:04
Lokalizacja: Lubin
Samochód: Opel Astra

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez lina » 2016-11-12, 13:04

To tak chyba troche nie zdrowo dla samochodu ;)

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez dj-napster » 2016-11-12, 15:57

później "cukiereczki" wystawione na sprzedaż za 20-30 tyś a cement wszędzie :)

Kovval
Forumowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2015-04-23, 11:49
Lokalizacja: WWL
Samochód: EE8 B16A1

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez Kovval » 2016-11-13, 00:17

Panowie nie ma co bić piany te auta mają już blisko po 30 lat. Nie takie youngtaimery i klasyki są ze szpachlą tylko w granicach rozsądku i kosztują po trzy, cztery razy i więcej. Ludzie nie narzekają odrestaurowują i dbają. Tak jak powiedział Remigiusz z JHM w programie Legendy motoryzacji to nie są już auta na co dzień, bo codzienna eksploatacja zniszczy to auto. I nie ma w tym nic dziwnego że ceny rosną.

Avatar użytkownika
ptyk05
Forumowicz
 
Posty: 990
Dołączył(a): 2013-08-01, 15:23
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec
Samochód: Honda CRX ED9

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez ptyk05 » 2016-11-13, 00:24

Dokładnie. Nawet jakby znalazł egzemplarz idealny w oryginalnym lakierze po całości to jest sens tym wyjeżdżać? Chyba tylko na zloty.

Ty dj-napster kup sobie jakieś auto z salonu nówke i trzymaj pod kocem 25 lat to bedziesz miał perełke kiedyś :)

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez dj-napster » 2016-11-13, 12:04

Niestety rexa nie produkują już więc zostaje szukanie ładnego stanu i ewentualnie cynowanie żeby cement nie siadł z czasem.

Nie da się uniknąć jazdy Np w deszczu, jak już osiągnę cel i bede go miał to bede jeździł w sezonie nawet po Europie robiąc rocznie kilka tyś km. Stanie w garażu to nie jest przyjemność z włożonych pieniędzy, trzeba jeździć, korzystać z największej zalety jaką jest jazda a nie tylko kwitnąć na zlocie z cukiereczkiem oklejonym cementem :)
Miałem już zrobioną Prelude, reperaturki i lakier pięknie świecący, ale... no waśnie

a tutaj przykład unikatu za niewielkie tak na prawdę pieniądze, da sie jeszcze kupić auto starsze niż CRX w stanie idealnym http://allegro.pl/honda-prelude-1-8ex-4 ... 95211.html

Kovval
Forumowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2015-04-23, 11:49
Lokalizacja: WWL
Samochód: EE8 B16A1

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez Kovval » 2016-11-13, 16:52

Nie da się uniknąć jazdy Np w deszczu, jak już osiągnę cel i bede go miał to bede jeździł w sezonie nawet po Europie robiąc rocznie kilka tyś km. Stanie w garażu to nie jest przyjemność z włożonych pieniędzy, trzeba jeździć, korzystać z największej zalety jaką jest jazda a nie tylko kwitnąć na zlocie z cukiereczkiem oklejonym cementem :)
Dj-napster, zaprzeczasz sam sobie, w sezonie a resztę miesięcy? Zrób cynowanie i jeździj tym autem przez cały okres a nie tylko w sezonie to zobaczysz co z niego będzie po trzech latach. To są stare auta japońskie i zawsze będą korodować.
Co do prelude, nie wiem do czego porównanie jak do ee8 to trochę nie trafione. Prelude nigdy nie było tak pożądanym autem jak crx nie mówiąc o ee8.
Swego czasu szukałem E30is M42 i S14 tych aut już po prostu nie ma bo były wykorzystywane w sporcie. Podstawowych wersji E30 jest jak psów i zawsze znajdziesz jakąś perełkę, tylko nigdy to nie będą auta do których bije serce i robi się gęsia skóra na rękach. To co kultowe i trudniej osiągalne ma inną cenę.

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez dj-napster » 2016-11-13, 17:11

Po śniegu sie nie jeździ takimi autami ani jesienią jak jest mokro, ale mamy taki klimat że wiosna lato deszczowe, jedziesz na urlop i leje więc blacha musi to wytrzymywać.
Przerabiałem temat użytkowania hond przez 6 lat, jak nie ma cementu i jest wszystko poprawnie konserwowane to nie powinno nic rdzewieć. Zgnije i popęka zazwyczaj to co lepił właściciel. Prędzej czy później szpachla siądzie.

Troche za dużo kitu na pobycie w Chorwacji i blacha tak sie rozszerzy że cement nie wytrzyma nawet sezonu ;) (przerabiałem to)

Gdyby CRX i inne modele były na bieżąco konserwowane a nie dopiero 10 lat od zakupu to inaczej by to wyglądało.
Im więcej oryginalnej blachy tym lepiej. Pospawana buda z naładowanym wszędzie cementem to już lepianka a nie kolekcjonerski egzemplarz i pogódźcie się z tym :)

Kovval
Forumowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2015-04-23, 11:49
Lokalizacja: WWL
Samochód: EE8 B16A1

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez Kovval » 2016-11-13, 18:40

Dj-napster, Twoim zdaniem co to znaczy kolekcjonerski egzemplarz? Samochody oldtimery i yountimery rzadkie w swoich wersjach i wyposarzeniu po odrestaurowaniu nie są już egzemplarzami kolekcjonerskimi? Jestem w posiadaniu vw scirocco z pakietem gti 90r z przebiegiem 45tys km. którego mój tata kupił nowego jak mieszkaliśmy w Niemczech i jest z nami do tej pory. Wiesz ile to trzeba mieć zapału i nerw i pasij żeby chodzić przy takim aucie przez 26lat. Co do Hond, to do tej pory honda nie poradziła sobie z zabezpieczeniem antykorozyjnym. Brat jest w posiadaniu FN2 z 2008r zaznaczam że auto salonowe bezwypadkowe garażowane nie malowany powtórnie żaden element z przebiegiem naprawdę znikomym 76tys.km jest pierwszym właścicielem naprawdę dbającym o auta i co, przy uszczelkach drzwi i szyb bocznych tylnych zaczynają pojawiać się malutkie zaczątki korozji. W serwisie hondy panowie powiedzieli że hondy tak mają i trzeba się z tym pogodzić nie mówiąc nic już o samochodach japońskich z przełomu z lat 80 i 90.

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez dj-napster » 2016-11-13, 21:10

Kovval, dla mnie kolekcjonerski egzemplarz to taki gdzie jest oryginalna blacha a nie wszędzie kupa szpachli i pomalowane w garażu. Pokazałem link z Prelude i tam widać o jakim stanie mówię. Pojęcie "odrestaurowany" w przypadku np CRX EE8 to są wysokie koszty, taniej szukać po Europie rodzynka.

Jak dla mnie to nie koniecznie musi być nawet oryginalny lakier, ale oryginalna blacha to podstawa, nie trzeba wtedy betonu przed malowaniem a wgniotki można powyciągać, w najgorszym wypadku cyna. Taki egzemplarz można nazwać kolekcjonerskim i jest wart 30 tyś i więcej.

Każdy ma inne wymagania, ja już w mocny beton nie wejdę. Miałem kiedyś niskobudżetowe ed9 kupione za 4 tyś zł ale tam progi prawie na całej długości były całe, wlew paliwa nietknięty przez rdze, dużo zdrowej blachy a o rdzy na podłodze nie było mowy i nie nazwał bym nigdy tego egzemplarza kolekcjonerskim. Jak patrzę na niektóre forumowe remonty to na prawdę konkretne sztrucle są reanimowane a później nazywane kolekcjonerskimi z blachą "jak dzwon" :) oferowane w przesadnych kwotach.

Avatar użytkownika
kid
Forumowicz
 
Posty: 199
Dołączył(a): 2015-02-20, 09:25
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: ED9

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez kid » 2016-11-14, 08:23

Myślę, że przesadzasz. Niemal wszystkie stare auta po renowacji mają szpachle pod lakierem - nawet te cynowane. Wiadomo, że najlepiej jakby wszystko było w oryginale, ale te auta juz mają prawie 30 i napraw na nich będzie przybywać, a crx ubywać

Kovval
Forumowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2015-04-23, 11:49
Lokalizacja: WWL
Samochód: EE8 B16A1

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez Kovval » 2016-11-14, 23:29

Dj-napster, nikt tu nie mówi o ee8 malowanym w garażu z masą szpachli na sobie jako auto kolekcjonerskie, ale dla mnie ee8 w bdb stanie z zrobionymi nadkolami nie jest ulepem i wart każdego poświęconego mu czasu. Tego linka z prelude znam bo sam Tobie go wysyłałem, ale nie nazwałbym tego auta kolekcjonerskim. Dla mnie auta kolekcjonerskie to rzadkie w swoich wersjach silnikowych przeważnie najmocniejsze jednostki napędowe i dobrze wyposażone jak na swoje lata. Prelude to jeżdżą panowie w mojego ojca wieku, ten samochód nigdy nie był tak pożądany jak crx ee8. Napisałeś: a tutaj przykład unikatu za niewielkie tak na prawdę pieniądze, da się jeszcze kupić auto starsze niż CRX w stanie idealnym. Uważasz że ee8 w takim stanie jak ta prelud z ogłoszenia kosztowałaby tyle samo i tyle czasu wisiało by ogłoszenie i nie byłoby kupca:):) Napisałeś także: gaźnik (wyższe spalanie i więcej zabawy naprawami/regulacjami) automat 4 biegowy, silnik najsłabszy. Dlatego zachowały się egzemplarze w takim stanie a nie innym. Hondy crx zazwyczaj życie miały niezwykle ciężkie jak nie w sporcie to na drzewie. Najczęściej też umierały młodo. Problemy z korozją i jazdą szybszą niż umiejętności kierowcy pozwalały znacznie przetrzebiły ich populację. Szukając rodzynka ee8 tak jak napisałeś po Europie to musisz przygotować się na wydatek grubooo powyżej 40tys. zł. Widziałem nawet takie perełki gdzie kwoty zaczynają się od 50tys. i więcej.

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez dj-napster » 2016-11-15, 01:04

Wiadomo że EE8 będzie droższe, mimo że nowa Prelude kosztowała więcej.
Każdy tutaj ma inne pojęcie i wymogi stanu kolekcjonerskiego.

Avatar użytkownika
Bonczek
Moderator
 
Posty: 2805
Dołączył(a): 2005-09-22, 11:37
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: ED9 K20

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez Bonczek » 2016-12-01, 19:19

Panowie zaczal mi chodzic po glowie jakis crx ale taki OEMowy i pytanie - reperaturki progow i blotnikow to sa jeszcze dostepne?

fabian
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2014-11-12, 16:39
Samochód: EM2

Re: NAPRAWA BLACHARSKA I LAKIERNICZA

przez fabian » 2017-09-08, 09:05

Koledzy, mam szybkie pytanie, bo szukajka nie dała jasnej odpowiedzi.. co wspawać zamiast tylnych, wewnętrznych nadkoli w Del Solu? Mam już reperaturki progów, poszycia zewnętrzne błotników, ale w nadkolach też niestety sito i potrzebuje jakiś najbliższy zamiennik, bo jak rozumiem do delsola tego nikt nie klepie?

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 138   •   Strona 9 z 10   •   1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Teraz jest 2024-03-28, 18:02