ostatnio do znajomego blacharza trafił civic sedan V gen z napędem 4x4
poszukałem trochę w necie i okazało się że jest to model RTSI
czy ktoś wie czy takie civici wychodziły również w hatchback i czy ewentualnie można to przenieść do del sola ?
tylko sedan, poza tym w solce trzeba by połowę podłogi chyba wycinać z tyłu i spawać od nowa No i to nie 4x4, tylko dołączany, a weź do tego wał znajdź ...
Ten civic ma chyba sprzęgło wiskotyczne. Lepsze, niż dołączane jak w CR-V, ale to ciągle nie jest dyferencjał rozkładający moment na stałe na przód i tył. Innymi słowy też tył zaczyna być napędzany, jak przód się ślizga, tylko robi to od razu, a nie po chwili.
Wał dorobic to chyba najmniejszy problem.
Przespawac kawalek podlogi tez.
Ja osobiscie problemu bym nie widzial zadnego jak masz samozapal i umiejetnosci ew kase zeby ktos inny zrobil.
ew kontowniki i jazda, przerobic zawias i napęd to zadna sztuka tak naprawde.
kiedys ludzie robili WOW na turbo a teraz turbo sie wsadza w 4h...
akMe, swego czasu strasznie podobała mi się wizja 4x4 w CRX i sobie starałem podsumować co trzeba by zrobić, aby wszystko działało:
-Skrzynia biegów z Shuttle (5 biegów), RSTI (6 biegów, z biegiem "low")
-Rzeźba z patykami, żeby wszystko się zmieściło
-Cały nowy wydech, żeby się w tunelu zmieścił obok wału
-Wał skrócić, wyważyć
-Wał ztcp jest dwuczęściowy i ma podporę, którą też trzeba zainstalować
-Bak w bagażniku, lub rzeźba z bakiem oryginalnym, bo nie ma wycięcia na wał
-Większość bagażnika out i wyspawana konstrukcja mocująca dyferencjał, w wersji minimum ucięte miejsce na koło zapasowe i tam szkielet zmieszczony
-Skrócić wahacze jakieś dobre 2cm
-Z tyłu mamy BĘBNY, więc wypadałoby przerobić korektor hamowania, by tył jakoś hamował
Uzyskujemy auto z pseudo 4x4, to jest do momentu poślizgu większość mocy idzie na przód, odrobinkę na tył ze względu na minimalną różnicę w przełożeniu przedniego i tylnego dyfra, tylny napęd ma półosie jak patyczki i raczej zbyt wiele nie przeniesie, po drodze jest nienaprawialna wiskoza (tzn są ludzie, którzy twierdzą, że udało im się wymienić olej na taki, że dalej wszystko działa, ale oficjalnie nie do naprawienia). Oczywiście obydwa dyfry otwarte. Dobra wiadomość, że podobno do tylnego idzie założyć LSD dedykowane do D serii, ale to znalazłem tylko w jednym miejscu, więc informacja bardziej jako plotka. Pod maską tylko D seria, bo taka jest skrzynia.
Da radę zrobić to na B serii, ale wtedy potrzeba skrzyni biegów z CRV, która na szczęście ma niemal identyczne przełożenie dyferencjału jak dyfer z shuttle. Reszta części z Shuttle/RSTI, bo CR-V ma coś a'la haldex, czyli dajemy gazu, nie działa, nie działa, jebut, napęd zapięty, bo musi się ciśnienie napompować, nim się zepnie sprzęgło. Ktoś w USA zrobił jajko właśnie z takim napędem i był zawiedziony, bo auto płużyło i dopiero po chwili tył się zapina. Oczywiście skrzynia z CRV ma inne mocowania, które trzeba wyrzeźbić, by pasowały do CRX, poza tym chyba wałek wychodzący jest w takim miejscu, że może być przyciasno zmieścić się pod maską. Chyba również przełożenia są przykrótkie, bo CRV ma większe koła, ale tego nie pamietam.
Jeżeli już ktoś tak rzeźbi, to myślę, że może się pokusić o adaptery B lub K do D serii. Za wielką wodą są w sprzedaży, np. silnik B seria ze skrzynią D serii. Nie wiem co prawda jak to się mieści... ale to już inna bajka;p
Miałem takiego w wersji INTRAC, gdyby nie uszkodzona automatyczna skrzynia to trzymałbym do śmierci Przekładać do solki się raczej nie opłaca, głównie z powodów $$, lepiej takiego sedana dmuchnąć