Błąd nr. 4 w B16A1

Posty: 21   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
darek AMS
Forumowicz
 
Posty: 949
Dołączył(a): 2007-10-23, 23:49
Lokalizacja: Pomorze

Błąd nr. 4 w B16A1

przez darek AMS » 2008-08-30, 11:45

Wywala mi taki błąd ,silnik jezdzi tak jakby w trybie awaryjnym.
Nie wkręca sie dobrze i max. obr. to 3tys.
4 CKP - Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód [b] Gdzie on sie znajduje ?
Bo ja w tych schematach nie moge się połapać :razz:
Dodam że wcześniej wywalało mi błąd 9 i nie zmieniłem tego czujnika bo nie dostałem go jak narazie, a teraz pokazuje tylko błąd 4 :zaskoczony:
Z błędem 9 jedził normalnie teraz z tym 4 j.w. :/
Ostatnio edytowano 2009-05-03, 01:08 przez darek AMS, łącznie edytowano 2 razy
Było FWD EE8 1.6 Vtec
Było RWD S13 1.8 Turbo
Jest RWD E30 335i R6 :)

Avatar użytkownika
nadola
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2008-08-26, 09:22
Lokalizacja: GD

przez nadola » 2008-08-31, 16:53

Czujnik znajduje się w tym samym miejscu gdzie czujnik identyfikujący 1-szy cylinder CYP(blad 9) - czyli w aparacie zaplonowym.
Rozepnij wtyczki od aparatu i sprawdz czy przypadkiem nie ma w nich wody lub nie sa zasniedziale.

Patrz manual/dodatek VTEC/Electrical/ Ignition System: Circuit Diagram (str.16-21) :)
Ostatnio edytowano 2008-08-31, 17:08 przez nadola, łącznie edytowano 5 razy

Avatar użytkownika
darek AMS
Forumowicz
 
Posty: 949
Dołączył(a): 2007-10-23, 23:49
Lokalizacja: Pomorze

przez darek AMS » 2008-08-31, 19:47

Dzięki Bardzo, sprawdze ale czuje że mój aparat już jest do wywalenia :/
Było FWD EE8 1.6 Vtec
Było RWD S13 1.8 Turbo
Jest RWD E30 335i R6 :)

Avatar użytkownika
nadola
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2008-08-26, 09:22
Lokalizacja: GD

przez nadola » 2008-08-31, 21:41

Sprawdź. Niekoniecznie musi byc do wywalenia. Wystarczy rozebrać, oblukac,ewentualnie naprawić obluzowane cewki lub odległości między cewką a zębatką ferromagnetyczną. No chyba, że Ci sie nie chce to co innego :).
Jak bedziesz rozbieral to zerknij na łożysko czy nie ma luzów. Jak ma to wymianiaj szybko bo sie rozsypie a to nic przyjemnego - sprawdzone na sobie :/

Avatar użytkownika
darek AMS
Forumowicz
 
Posty: 949
Dołączył(a): 2007-10-23, 23:49
Lokalizacja: Pomorze

przez darek AMS » 2008-09-01, 17:28

Sciągnełem już raz kopułkę i jest tak.
Czujnik dolny jest o.k a czujnik górny jest luzny t.z te zwoje.
I na dodatek oderwały sie kable które ida do tego czujnika :/
Wątpie żebym to naprawił ,najpierw to musze znaleść taki kosmiczny imbus.
Bo śrubki mocujące te czujniki są chyba celowo takie żeby tylko ich nie odkręcić :wrrr:
Gdzie dostane taki klucz imbusowy czy jak to sie zwie ?
Było FWD EE8 1.6 Vtec
Było RWD S13 1.8 Turbo
Jest RWD E30 335i R6 :)

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2008-09-01, 18:05

to sie zwie torx czy jakby napisal, a dostaniesz w kazdym rolniku czy sklepie z kluczami, sa i takie na patyku i takie na klucz http://www.allegro.pl/item427161055_tor ... od_ss.html http://www.allegro.pl/item428028985_zes ... _4879.html

tylko uwazaj, bo to w aluminium sie kreca te sruby a to juz dawno sie utlenilo i latwo zerwac srube, takze psikaj ostro wd i odkrecacj dokrecajac czyli jeden obrot odkrecasz a drugi dokrecxasz zeby rozruszac srube, te czujniki to sie psuja i ponoc pasuja od aparatu z ed9 ale tego nie potwierdzam
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
darek AMS
Forumowicz
 
Posty: 949
Dołączył(a): 2007-10-23, 23:49
Lokalizacja: Pomorze

przez darek AMS » 2008-09-01, 18:59

Te śrubki nie są na zwykłe torexy ,one dodatkowo mają mały bolec w środku.
Więc torex/imbus musi miec w środku dziurke, masakra normalnie :/
A jeśli chodzi o czujnik z Ed9 to takowy kupiłem od Chińczyka i niestety nie widze możliwości zastosowania jego w aparacie vteca :(
Jest zupełnie inny chyba że ktoś rozwala jego plastikową obudowe i zamienia same uzwojenia...
Ale wiecie co , pocieszeniem z jazdy w trybie awaryjnym (czyli max 3tyś obr./min.)
Jest duuuużo mniejsze zużycie paliwa i silnik ogólnie ma tak jakby urlop :D
Było FWD EE8 1.6 Vtec
Było RWD S13 1.8 Turbo
Jest RWD E30 335i R6 :)

Avatar użytkownika
nadola
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2008-08-26, 09:22
Lokalizacja: GD

przez nadola » 2008-09-01, 19:33

To jest torx tak jak pisal atom1. Dziurki mają torxy śrubokrętowe a nie te nasadkowe (w zalaczniku zdjęcie) kupiłem go w sklepie elektronicznym za grosze.
Śruby fabrycznie pokrywane są Loctite'm dlatego ciężko je odkręcić ale jak masz śrubokręt to spokojnie sobie poradzisz.
Co do cewek jak zwoje są porozrywane to faktycznie kiszka bo raczej nic się z tym nie da zrobić oprócz wymiany albo przewinięcia, ale to zabawa dla wytrwałych ;) .

Avatar użytkownika
darek AMS
Forumowicz
 
Posty: 949
Dołączył(a): 2007-10-23, 23:49
Lokalizacja: Pomorze

przez darek AMS » 2008-09-01, 19:46

Dzięki poszło pomógł dla obu ;)
Było FWD EE8 1.6 Vtec
Było RWD S13 1.8 Turbo
Jest RWD E30 335i R6 :)

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2008-09-02, 15:56

zapomnialem o tym wystajacym cycku ;D ale faktycznie sa dwa rodzaje do kupienia
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
nadola
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2008-08-26, 09:22
Lokalizacja: GD

przez nadola » 2008-09-02, 20:27

Może Ci się przyda lub innym.
Aparat TD02U, silnik d16a6(z2).

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2008-09-03, 12:16

heh mi jak poprzedni aparat wysadzilo w kosmos to ten czujnik jeden sie odkrecil i zblizyl do tego trybika co spisuje impulsy i mi wycielo caly ten metalowy cycek wystajacy na rowno z oslona czarna, ale podpilowalem otwory na sruby i chodzi :]... pamietajcie ze ten trybik musi byc jak najblizej tego czujnika bo tak nie zapali ni cholery
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
darek AMS
Forumowicz
 
Posty: 949
Dołączył(a): 2007-10-23, 23:49
Lokalizacja: Pomorze

przez darek AMS » 2008-09-11, 21:02

Działam z czujnikiem ,jakimś cudem udało mi sie go wykręcić bez zerwania gwintów.
Specialne toreksy do jego odkręcenia dostałem w Obi ,zestaw za 25zł
Wygląda jak z D16A6(z2) ale to rozważe jesli reanimacja mojego nie przyniesie skutku.
Jest u mnie w mieście zakład który mi zrobi uzwojenie od nowa za około 20-30zł ale...
Musiałem sam odwinąć i policzyć zwoje. Jakies 3h i zrobione.
Jesli sie nie walnełem to jest 2516 zwojów.
Jak mi jutro nawiną nowe i włożę czujnik w aparat to dam znac czy działa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Było FWD EE8 1.6 Vtec
Było RWD S13 1.8 Turbo
Jest RWD E30 335i R6 :)

Avatar użytkownika
Snyka
Moderator
 
Posty: 1287
Dołączył(a): 2004-09-12, 23:45
Lokalizacja: POZNAŃ

przez Snyka » 2008-09-11, 23:21

gratuluje cierpliwosci ! czy to jest az tak drogie zeby odwijac 2516 zwojów ? Niezła jazda :)

Avatar użytkownika
darek AMS
Forumowicz
 
Posty: 949
Dołączył(a): 2007-10-23, 23:49
Lokalizacja: Pomorze

przez darek AMS » 2008-09-15, 17:24

Odebrałem cewke czujnika (błąd 4)
Koszt przewinięcia 30zł
Czas wyjęcia czyjnika ,odwinięcia 2516 zwojów i przykręcenie czujnika spowrotem około 3h
Nizej filmy:
1. Jak odpala i praca silnika z uszkodzonym czyjnikiem > http://www.wrzuta.pl/film/7Z5r3M7BCo/
2. Jak odpala i praca po naprawie czujnika > http://www.wrzuta.pl/film/2AGplBmgrA/
Więc błąd 4 usunięty ale nadal pali mi sie kontrolka silnika i wywala bład 9.
Ma ktos na rysunku który to dokładnie czujnik od błędu 9 ?
Było FWD EE8 1.6 Vtec
Było RWD S13 1.8 Turbo
Jest RWD E30 335i R6 :)

  Następna strona
Posty: 21   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Teraz jest 2024-04-27, 07:52