Witam wszystkich mój silnik wyzionął ducha kiedyś pisałem na forum, ze mechanik zmierzył ciśnienie i wyszło ok okazało się, że jaki mechanik taki pomiar auto miało faktycznie równo ale nie 12 a 9 barów wiec poszukałem silnika niby też d16a9 ale jednak ma kilka rzeczy których u mnie nie ma i co najważniejsze ma sondę silnik jest kompletny w raz ze skrzynia i wiązką, i dlatego nie chciał bym w tym rzeźbić tylko tak go wsadzić. Wydaje mi się ze w silniku który kupiłem od a9 jest tylko dół a reszta to z5 , ale mniejsza o to przechodzę do meritum z mechanikom raczej sobie dam rade ale elektryka pozaznaczałem na czerwono kilka wtyczek , uciętych kabelków, rzeczy, których u mnie nie było a tu są i proszę o pomoc gdzie co podłączyć w co wpiąć itd itp
ale A9 i Z5 to dokładnie te same silniki. Róznice polegają bardziej w komputerze, bo Z5 miała sondę Lambda, a A9 nie. Wg mnie możesz słupek wstawić i podłączyć pod to co miałeś wcześniej u siebie i powinno wszystko grać
a może mi ktoś powiedzieć do czego służy puszka na 1 zdjęciu od góry i gdzie podłączyć wężyki z niej wychodzące oraz na 7 zdj od góry dlaczego tam jest zaślepione śrubka??
panowie zrobiłem jak radziliście wszedł nowy słupek elektryka została z mojego , ale mam jeszcze jeden dylemat chciałbym zostawić komputer z tego z5 podłączyć go do mojej elektryki i podłączyć sondę zamiast tego pier...nego potencjometru co. Czy wtedy komp nie będzie wywalał błędów i gdzie się wpiąć ta sonda ?
ok rozumiem tylko ja mam wiązkę pod komp PM7 B031 i tam do pinu c 16 jest już coś podłączone a kolor kabelka chyba szary nie pamiętam już i nie wiem co tam jest już wpięte gdyby to był potencjometr CO to ok sprawa prosta odcinam to wpinam sondę i jedno zastąpi drugie ale nie wiem co tam jest. A komp , który teraz wkładam to PM7 X030.
znalazłem na forum coś takiego : "Jest możliwość podłączenia sondy. Będziesz musiał zmienić komputer na ten z z5, poprowadzić jeden przewód do tej sondy oraz zamienić piny we wtyczce przy komputerze. Przewód z pinu nr c16 musisz przepiąć pod pin b20. Na b20 jest sensor IMA, który nie ma zastosowania w d16z5, więc przewód od niego może zostać niepodłączony. Następnie przewód od sondy podpinasz pod c16 i masz działającą sondę lambda. " tylko koleś pisze, że na B20 jest IMA a z tego co ja czytam choć z angielskiego jestem dupa to na B20 jest coś z katem zapłonu
podpinasz pod c16, odpinasz potencjomet i koniec, jeden z tych trzech kabli w potencjometrze to kompensacja mieszanki i jest wlasnie wpiety pod c16, reszta cie nie interesuje, nie kombinuj bo nic nowego w tej kwesti sie juz nie wymysli