Dziwna sprawa w moim ED9

Posty: 14   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
Nowak
Forumowicz
 
Posty: 180
Dołączył(a): 2012-03-22, 12:01
Lokalizacja: Kaczory koło Piły

Dziwna sprawa w moim ED9

przez Nowak » 2014-09-27, 14:51

Witam.
Otóż tak, zaczęło dziać się coś dziwnego w moim edku. Mam w nim sinik D16A9 (a jak wiadomo on nie ma sondy), ale mam kompa z D16Z5 i mam podłączoną sondę pod 4-2-1. Sprawa wcale by mnie zaniepokoiła, ale na dniach zaczęło coś się dziać. Do tej pory nie było żadnych problemów i żadnych błędów komp nie wywalał, aż do teraz. Gdy cisnę auto mocno ( i tylko wtedy to się dzieje) to idzie odczuć, że chce ono szybko przyśpieszać ale jakby coś je hamuje i powyżej 5 tys zapala się check engine (błąd numer 1 czyli lambda), ale teraz najlepsze! powyżej tych 5 tys gdy już zapali się ten check auto nagle ożywa i zapierdala aż miło! lecz na niskich obrotach się dławi gdy chce nagle przyśpieszyć (zakres szarpania do 1,5-3,5 tys). Po zgaszeniu i odpaleniu błąd znika, lecz gry powtórzę czynność z przyśpieszaniem sprawa z problemem znów się powtarza. Dziwi mnie to, no bo nigdy tak nie było, wszystko śmigało elegancko. Pomoże mi ktoś? Szukałem podobnego tematu, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem, także koledzy, proszę pomóżcie mi :((
Pozdrawiam

Avatar użytkownika
newuser
Forumowicz
 
Posty: 982
Dołączył(a): 2009-10-25, 13:39
Lokalizacja: Lubelskie

przez newuser » 2014-09-27, 16:32

Spróbuj podmienić sondę. Jakąś używkę z innej starej Hondy pożycz albo dorwij na szrocie najlepiej. Może sonda zaszła sadzą/nagarem etc i po prostu nie odczytuje tak jak powinna? Albo ma przytarty kabel?
No ABS, no ESP - PURE DRIVE

Resztka rzeczy po Civie 4!

Avatar użytkownika
Daniel's
Forumowicz
 
Posty: 1636
Dołączył(a): 2009-05-19, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

przez Daniel's » 2014-09-27, 16:55

wogóle wykręć i odłącz sonde. zaślep otwór w kolektorze i wtedy bez sondy daj mu w kite i zobacz co się będzie działo.
bez sondy nie powinno być takich objawów. powinno działać wszystko normalnie
a jeżeli będą dalej takie objawy to będziesz wiedział , że to nie przez sonde ;)

Avatar użytkownika
newuser
Forumowicz
 
Posty: 982
Dołączył(a): 2009-10-25, 13:39
Lokalizacja: Lubelskie

przez newuser » 2014-09-27, 18:29

Daniel's, jak odłączy sondę to komp wywali błąd. Sprawdzi tylko tyle, że mu spali wiadro wachy na 100 km tak mi się wydaje.
No ABS, no ESP - PURE DRIVE

Resztka rzeczy po Civie 4!

Avatar użytkownika
Daniel's
Forumowicz
 
Posty: 1636
Dołączył(a): 2009-05-19, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

przez Daniel's » 2014-09-28, 07:48

no wywali błąd ale sprawdzi czy go dalej muli czy nie.
trochę więcej spali, nie wiadro :rotfl:

Avatar użytkownika
newuser
Forumowicz
 
Posty: 982
Dołączył(a): 2009-10-25, 13:39
Lokalizacja: Lubelskie

przez newuser » 2014-09-28, 12:02

No w sumie racja, jak nie bedzie sondy a auto dalej bedzie swirowac, to wiadomo ze nie ona daje dooopy
:rotfl2:
No ABS, no ESP - PURE DRIVE

Resztka rzeczy po Civie 4!

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2014-09-28, 12:04

Wystarczy odłączyć przewód od sondy. Po co się męczyć z wykręcaniem. Jak sondy nie ma lub wywala błąd to komp przełącza się tak jakby w tryb awaryjny i wtedy pali dużo więcej.

Avatar użytkownika
dawidcrx2
Forumowicz
 
Posty: 1123
Dołączył(a): 2007-09-30, 22:05
Lokalizacja: ZGY!

przez dawidcrx2 » 2014-09-28, 16:00

sonda i tak tylko działa jak jedzie stalą prędkością np na trasie, a jak dajesz gaz do końca i przyspieszasz cały czas to czyta ecu z mapy
CRX B18C T

https://www.facebook.com/Dawidcrx2-Garage-418968548231652/

Avatar użytkownika
Nowak
Forumowicz
 
Posty: 180
Dołączył(a): 2012-03-22, 12:01
Lokalizacja: Kaczory koło Piły

przez Nowak » 2014-09-30, 21:33

Obrazek

Czy ja dobrze widzę, czy to przeskoczył rozrząd? Czy tak wgl sprawdzę czy musze odkręcić osłonę i zdjąć koło pasowe aby zobaczyć dokładnie ? Może dlatego tak się dzieje że muli podczas przyśpieszania ?

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

przez Vincent » 2014-09-30, 21:57

Wysiliłeś się żeby odczytać błędy . Po co tyle kombinować , co to poniedziałek i wszystkich zaćmiło . Prosta operacja i po sprawie . A rozrząd i tak masz przestawiony .

Avatar użytkownika
orowiok
Forumowicz
 
Posty: 1042
Dołączył(a): 2009-06-13, 21:36
Lokalizacja: z gór
Samochód: ed9

przez orowiok » 2014-10-01, 11:33

Przestawiony rozrząd o 1 ząbek. Na dole masz znaki na kole pasowym i na obudowie rozrządu. Ustawiasz tam i potem góra. Napinasz pasek i kręcisz kołem pasowym. Jak się nic nie przestawia to jest ok i jazda.

Przestawiony rozrząd powoduje zamulanie auta

Avatar użytkownika
Daniel's
Forumowicz
 
Posty: 1636
Dołączył(a): 2009-05-19, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

przez Daniel's » 2014-10-02, 19:55

a co z tą sondą ??

Avatar użytkownika
Nowak
Forumowicz
 
Posty: 180
Dołączył(a): 2012-03-22, 12:01
Lokalizacja: Kaczory koło Piły

Re: Dziwna sprawa w moim ED9

przez Nowak » 2014-11-26, 23:01

sondy zamieniłem i dupa, nadal to samo ;/ auto muli sie muli, a jak zapali sie kontrolka check engine to zapierdala aż miło!! jak go zgaszę i odpale znów to check gaśnie i auto znowu tak jakby nie ma tego ducha którego powinno mieć, gdy troche czasu go pocisne to znowu sie zapala check i wtedy znowu moc jest taka jak powinna być i nic nie muli. Pokazuje mi nadal błąd sondy ale przecież do D16A9. I dodam, że mam rexa prawie 4 lata i nigdy nie było takiego zachowania.
A Panowie, myślicie, że może to być wina przewodów zapłonowych lub świec? Tylko w sumie gdyby były to właśnie te usterki, to wydaje mi się, że non stop auto by nie miało takiego ducha jak powinno mieć, a w moim przypadku jest tak, że gdy zapali się check to auto jakby nagle odżywa i pruje jak złoto! Cholera proszę pomóżcie bo już nie mam pomysłów :(

Avatar użytkownika
nadola
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2008-08-26, 09:22
Lokalizacja: GD

Re: Dziwna sprawa w moim ED9

przez nadola » 2014-11-29, 15:09

Ustaw dobrze rozrząd to raz. Dwa sprawdź ile razy miga dioda pod dywanikiem w pasażera nogach. Tam gdzie jest komputer. Zapewne przez przestawiony pasek masz błąd nr 9. Komp przechodzi w tryb awaryjny pomijając ten czujnik, dlatego silnik inaczej chodzi.
Wymiana sondy lambda to nie tędy droga.

Posty: 14   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Teraz jest 2024-03-28, 12:33