Pukanie w przednim zawieszeniu

Posty: 103   •   Strona 7 z 7   •   1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

przez dj-napster » 2012-06-28, 23:45

pangałuszka napisał(a):A te luzy sprawdzasz tylko na prostych kołach? Sprawdź na skręconych.. Półosie sprawdzałeś? Już od przebiegu może się robić lekki luz przy skręcaniu i będzie się odzywać.


półośki bez luzów bo całe wyciągane były, na skręconych sprawdzałem. Koło zdjęte auto na lewarku, rozmontowałem jedna stronę zwrotnice odkręciłem itp, wszystko tam wydaje sie sztywne.

Pamiętam tylko że na parkingu sobie przygotowałem na skręconych kołach i od tej pory zauważyłem lekki luzik i tłuczenie na dziurach przy skręconych kołach, na wprost wydaje sie że wszystko ok. Obadam dokładnie winowajce jak urlop będę miał;]

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

przez Vincent » 2012-06-29, 00:41

Na wstępie,spróbuj ustalic z której strony słychać stukanie.Górny sworzeń wachacza lubi robić takie numery :) Przy jeżdzie na wprost jest ok ,a przy skręconych kołach -stuka.

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

przez dj-napster » 2012-07-02, 20:54

Vincent, masz racje bo to właśnie górny sworzeń ma luz, na równej nawierzchni można bujać autem, szarpać koło i niby nic nie słychać, luzu "nie ma"...
dzisiaj u chinczyka byłem i zaparkowałem bokiem na pochyłym terenie, wystarczyło lekko ruszyć ręka koło i luz słychać było jakby łożysko w kole było konkretnie zajechane

Teraz jedno pytanie czy ma znaczenie który sworzeń kupie? bo jest 35mm i 35.5mm

http://www.jdmshop.pl/sklep/index.php?p ... t&Itemid=1
http://www.jdmshop.pl/sklep/index.php?p ... t&Itemid=1

czy obydwa bez problemu pasują do ED?

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

przez Vincent » 2012-07-02, 23:45

Podaj nr vin i wszystko powinno być jasne.

Avatar użytkownika
Dymek
Forumowicz
 
Posty: 1333
Dołączył(a): 2009-06-16, 20:58
Lokalizacja: Wrocław/Ostrowiec Św

przez Dymek » 2012-07-03, 11:18

napisz golemowi maila z vinem to ci sprawdzi.

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

przez dj-napster » 2012-07-31, 19:20

Sworzeń wymieniony ale to jeszcze nie koniec, nadal jest luz, mniejszy ale jest i auto się nie prowadzi tak jak kiedyś.
Przy skręcaniu kołami na postoju słychać że coś lekko strzela/przeskakuje, sprawdziłem i czuć to stukanie za drążkiem kierowniczym, nie na końcówce drążka tylko dalej pod tą osłoną. Pytanie co tam się znajduje? widziałem w innym samochodzie (golf) który miał pęknięta gumę że jest tam coś w rodzaju przegubu kulowego a jak jest w CRX?

Co dokładnie trzeba wymienić i czy bez kanału da rade to zrobić?
Jeszcze rok temu układ kierowniczy był idealny, żadnego luzu, kierownica reagowała nadzwyczaj precyzyjnie, teraz przy jeździe na wprost trzeba minimalnie ruszyć kierownicą żeby idealnie prosto jechać.

czy chodzi o to? http://www.jdmshop.pl/sklep/index.php?p ... t&Itemid=1

Avatar użytkownika
matirex
Forumowicz
 
Posty: 510
Dołączył(a): 2008-08-16, 23:15
Lokalizacja: swiebodzin

przez matirex » 2012-07-31, 19:37

tak to ten drążek

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

przez dj-napster » 2012-08-17, 22:27

Luz i lekkie stukanie na dziurach przy powolnej jeździe poszły sobie w siną dal :] oby na długo!

Winę miała jednak sama maglownica w środku, po demontażu mojej okazało się że końcówki drążków, drążki i tulejka są bez luzów.

Na foto moja maglownica (ta brudna) i druga którą montowałem oczyściłem i zakonserwowałem, osłony gumowe potraktowane preparatem do gumy, bdb stan techniczny (końcówki drążków nawet trochę ciężej chodziły niż w mojej), chinczyk dzięki :poklony:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


40 km zrobiłem z rozjechanymi kołami by dotrzeć na ustawianie zbieżności:
Obrazek

Obrazek

żadnego stukania!

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

Re: Pukanie w przednim zawieszeniu

przez Mibars » 2014-11-18, 00:16

Jak jednoznacznie wykluczyć, czy nie ma luzu na sworzniach? Jak je przetestować, by wyczuć luz?

Coś mi zaczęło pukać w zawieszeniu i - magia - luzów nie ma, myślałem, że to puka na którejś tulejce, (dolna tulejka wahacza jest wyrobiona, niebawem cały przód będę robił), ale kurcze luzów żadnych nie widzę. Niedawnoi był przeglad, zawieszenie obszarpane, luzów nie było widać, tylko ta dolna tulejka z nieco przesuniętym wahaczem. Szarpie na postoju, kopie w koło - nic. Szarpie na podniesionym, podważam łomem - nic. Tylko kurcze jak dobrze rozumiem, to dolny sworzeń jest właściwie cały czas napięty przez sprężynę zawieszenia, w necie są nieciekawe zdjęcia pokazujące co się dzieje jak sworzeń dolny wypada.. I chcę jednoznacznie to sprawdzić, czy mi koło dęba nie stanie podczas jazdy...

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

Re: Pukanie w przednim zawieszeniu

przez Vincent » 2014-11-18, 03:35

Po rozmontowaniu juz nie jednokrotnie okazało się że sworzeń lata jak żyd po pustym sklepie . Rozmontuj stronę po której słychać stukanie i sprawdż .

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

Re: Pukanie w przednim zawieszeniu

przez Mibars » 2014-11-18, 21:24

Dziś spróbowałem na wszystkie sposoby poruszyć dolnym sworzniem, lewarowałem wahacz, podważałem, uderzałem... Luzu nie widzę.

Za to znalazłem taki dziwny luz i stukanie przy przegubie:
http://youtu.be/kU865Pp6vVM

Moje pytanie brzmi: Co tak właściwie jest tutaj wyrobione, że cały przegub może tak chodzić góra-dół / lewo-prawo? Jeśli dobrze rozumiem ,to rusza się to na wieloklinie pomiędzy przegubem, a tym wałkiem pośrednim. Jak to naprawić?

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

Re: Pukanie w przednim zawieszeniu

przez Vincent » 2014-11-18, 23:05

Masz łożysko pośrednie wypieprzone . Dokładniej , jest to łożysko pośrednie półosi .

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

Re: Pukanie w przednim zawieszeniu

przez Mibars » 2014-11-19, 11:52

Która część opiera się na łożysku? Wałek pomiędzy skrzynią, a podpora się nie rusza...

  Poprzednia strona
Posty: 103   •   Strona 7 z 7   •   1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Teraz jest 2024-04-26, 19:18