wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

Posty: 73   •   Strona 3 z 5   •   1, 2, 3, 4, 5
clk200k
Forumowicz
 
Posty: 402
Dołączył(a): 2009-12-01, 21:07
Lokalizacja: neuss

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez clk200k » 2015-05-02, 20:45

czy musze szlifowac plaszczyzny od kolektora dolotowego lub wylotowego? jaka jest tolerancja aby tylko oczyscic?
bylo : e30, e36
jest : e90, del sol d16z6 sohc

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez Vincent » 2015-05-03, 01:30

Płaszczyzny pod kolektory sprawdza sie czy nie ma wżerów i odkształceń , ale warto przy takiej robocie też zabielić, czyli wyrównać . Kolektory też . Pamiętaj, że to ma swoje lata .
To nie są wycieczki atom1 , tylko normalna reakcja jak ktoś pisze bzdury , potem ludzie to czytają i przyjeżdża człowiek i pyta czy mu zrobię wymianę rozrządu, z regulacja zaworów,pompą wody, uszczelniaczami z częściami za 200pln bo czytał na forum , że są takie ceny za tą robotę . Wiem że masz pojęcie o mechanice . więc wiesz że nie da się utwardzić gniazd , tylko się je wymienia na utwardzane . Nie chciałem być chamski i nie napisałem że chyba ch....m.utwardzi te gniazda w głowicy Nie ma pojęcia , nie zna cenników i autorytatywnie wypowiada się w temacie , który jest poza jego wiedzą .

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez atom1 » 2015-05-03, 09:05

dobra juz posprzatalem, musialem ogarnac edytowanie i kasowanie postow :-), wszystko warto zrobic i wylozyc kazda salate, ale jak ktos ma woz za 6 tysi i ma dolozyc 1500 do glowicy to robi sie slabo, stad tez niektorzy ida najmniejszym kosztem, czyli sprawdzenie szczelnosci przez zalewanie i ew wymiana samych uszczelniaczy (ktora wg mnie nic nie daje przy takim wlasnie zabiegu tylko w komplecie z reszta operacji) oraz planowanie
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

robraf
Forumowicz
 
Posty: 1042
Dołączył(a): 2012-07-21, 00:29
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez robraf » 2015-05-03, 10:41

wiem na czym jezdze ;] u mnie bylo robione i gora i dol , gora u tych dziadkow o ktorych pisalem na poczatku.... oleju nie bierze nic a nic ;) wczesniej olej gubilem bo jakis pajac przykrecil uszczelke miski na max.. i do tego reinz.. tak samo pokrywy zaworow ;/ teraz nic nie bierze.. przed wyciagnieciem silnika ( maluje komore i wymieniam sprzeglo plus malowanie silnika ) sprawdzalem i od wymiany do wymiany poziom ten sam

to bylo do d16z6T mojego

w b16a2T robiona bylo tylko gora.... i pobor sie zmniejszyl... bo chyba nie zniknie calkiem skoro dol ssie olej ? ale to byla decyzja wlasciciela.. przekonywalem bhy zrobic calosc ale nie chcial teraz..

chyba teraz jasno sie wyrazilem ;)
porownalem sobie ten cennik z tym co bylo robione i jedyne co to nie byly prowadnice wymienane tylko sprawdzane ( ael w drugij glowicy beda bezwzglednie wymieniane na supertechy, tak samo uszczelniacze tej firmy.. tak, ceny znam ;] bo siedzialem juz w katalogach sklepow , przygotowuje silnik bo dosyc juz teraz przecietne doladowanie 1,2bara i moce rzedu 290-300KM )
zawory szlifowane, docierane etc

ja jestem zadowolony , w b16 tez ;) bo jak wczesniej chlipalo tone oliwy... kazdy mocniejszy przejazd na bucie to bylo dolewanie oleju tak teraz zrobilem nią 1200km to dolalem 200ml-250ml

generalnie mowilem ze sama robocizna wyniosla 300zl ... plus uszczelniacze 120-140 ( niepamietam dokladnie ale oem honda od golema) i do tej mojej dojda jeszcze prowadnice zaw3orowe supertecha okolo 140zl no to wyjdzie z 600-700zl ;] z tym ze tu jest Boleslawiec a nie wroclaw i my mamy swoje ceny a wiadomo we wrocku trzeba lokal oplacic , oplaty wszelkie etc , zycie drozsze ( zylem tam 2 lata i mam jakies tam male ale mam porownanie z zyciem w Boleslawcu) ;)

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez Vincent » 2015-05-03, 13:15

Dalej piszesz bzdury , ogarnij się i nie wciskaj kitu , że we wrocku , to drożyzna . Od 10-ciu lat ceny za te usługi nie zmieniły się . Zmienił się tylko Vat.Ja nie byłbym zadowolony jakbym inwestował kasę w silnik i brałby nawet 200 g na 1200 km , bo to wyrzucone pieniądze , obojętnie czy klienta , czy moje . Nie po to robi się remont silnika , żeby wozić ze soba olej i co chwilę sprawdzać i dolewać .Czyli podsumowując , usterka (pobór oleju) nie usunięta , kasa wyrzucona .

clk200k
Forumowicz
 
Posty: 402
Dołączył(a): 2009-12-01, 21:07
Lokalizacja: neuss

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez clk200k » 2015-05-03, 18:37

siema
wiec powoli zabralem sie za rozbieranie dzis udalo sie zdiac podporke kolektora dolotowego (udalo sie bez kanalu od gory) , plus nakretki od kolektora, i kolektor wydechowy zostal poluzowany. jutro badz pojutrze rozbieram dalej. czym mam oczyscic glowice przd oddaniem zeby nie byla w oleju?
uszczlka glowicy bedzie oem,
sruby glowicy i uszczelki kolektorow musza byc oem?
widzialem ze wylotowy ma metalowa podlkadke a dolotowy papierowa.
pozdr
bylo : e30, e36
jest : e90, del sol d16z6 sohc

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez atom1 » 2015-05-03, 22:01

uszczelki mozesz dac zamienniki nic im bedzie, sruby bym dobrze zweryfikowal czy trzeba wymieniac jak nie sa pordzewiale to bym je zostawil, choc nowe ok 300 zl
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez Vincent » 2015-05-03, 22:13

Głowicę oczyszczą i umyją w firmie .Do transportu tylko zlej olej . Śruby tak jak atom1 napisał trzeba oczyścić i zweryfikować stan , gwint , bo po tylu latach eksploatacji , mogą wymagać wymiany.Metalowa ma iść na wydech , "papierowa" na ssący , oczywiście nowe .Oring aparatu, zimmeringi też wymień na wałku i wale.Niech sprawdzą sprężyny .

clk200k
Forumowicz
 
Posty: 402
Dołączył(a): 2009-12-01, 21:07
Lokalizacja: neuss

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez clk200k » 2015-05-04, 06:52

jeszcze jedno pytynie przed zdjeciem paska ustawiam na znakacz . i zdejmuje glowice , jak ja dostane z powrotem wkladam glowice i ustawiam tylko kolo od walka na znakach bo reszta juz ustawiona byla? znaczy jesli jest przestawione to krece do momentu gdy 2 znaki po bokach sie zgadzaja i znaczek up w gorze jest? wkladam pasek i gotowe?
bylo : e30, e36
jest : e90, del sol d16z6 sohc

tytoos
Forumowicz
 
Posty: 540
Dołączył(a): 2008-12-06, 17:44
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez tytoos » 2015-05-04, 07:28

w skrócie tak, ale do tego dojdzie jeszcze regulacja zaworów

clk200k
Forumowicz
 
Posty: 402
Dołączył(a): 2009-12-01, 21:07
Lokalizacja: neuss

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez clk200k » 2015-05-04, 10:12

zawory to ustawi firma przy wymianie uszczelniaczy.
czego uzywacie do sprawdzenia powierzchni szczelinomierz mam juz, a cos plaskiego? taka warsztatowa linijke widziale ale zycza sobie 90euro za nia co mogr jeszcze uzyc co takie drogie nie bedzie a bedzie idealne plaskie?
bylo : e30, e36
jest : e90, del sol d16z6 sohc

tytoos
Forumowicz
 
Posty: 540
Dołączył(a): 2008-12-06, 17:44
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez tytoos » 2015-05-04, 11:47

raczej regulacje zaworow sie robi na silniku.. na stole majac sama glowice ciezko ustawic walki na poszczegolne zawory bo sprezynki odbijaja..
cos plaskiego - jakis metalowy linial np.

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez atom1 » 2015-05-04, 20:10

nie no zawory dopiero ustawisz jak bedziesz mial walki i glowice na aucie, tak raczej bez sensu skladac ... choc moze maja taki patent nie wiem :-))), rozrzad i tak ustawiasz od nowa ale jak wal bedize na miejscu to tym lepiej
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

clk200k
Forumowicz
 
Posty: 402
Dołączył(a): 2009-12-01, 21:07
Lokalizacja: neuss

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez clk200k » 2015-05-04, 21:06

Glowica zdieta ,mam 2 pytania.
1. miedzy glowica a blokiemwidze ze sa tulejki tylko u mnie byly 2 a chyba powinny byc 4 ? czy sa one wazne? musze dokupic te 2 brakujace?
2. czy moge jakos zaznaczyc sobie zebym wiedzial czy napewno wymienili uszczelniacze? nie ze kasewezma a nie wymieniawszystko moze byc mozliwe czy nie ma zadnej mozliwosci?
pozdr
bylo : e30, e36
jest : e90, del sol d16z6 sohc

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

przez atom1 » 2015-05-04, 21:25

tylko 2 maja byc, i tak nie zobaczysz czy wymienili bo musialbys sciagac sprezyne zaworowa i rozpinac zeby zlukac
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 73   •   Strona 3 z 5   •   1, 2, 3, 4, 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Teraz jest 2024-04-19, 20:37