Płaszczyzny pod kolektory sprawdza sie czy nie ma wżerów i odkształceń , ale warto przy takiej robocie też zabielić, czyli wyrównać . Kolektory też . Pamiętaj, że to ma swoje lata . To nie są wycieczki atom1 , tylko normalna reakcja jak ktoś pisze bzdury , potem ludzie to czytają i przyjeżdża człowiek i pyta czy mu zrobię wymianę rozrządu, z regulacja zaworów,pompą wody, uszczelniaczami z częściami za 200pln bo czytał na forum , że są takie ceny za tą robotę . Wiem że masz pojęcie o mechanice . więc wiesz że nie da się utwardzić gniazd , tylko się je wymienia na utwardzane . Nie chciałem być chamski i nie napisałem że chyba ch....m.utwardzi te gniazda w głowicy Nie ma pojęcia , nie zna cenników i autorytatywnie wypowiada się w temacie , który jest poza jego wiedzą .
dobra juz posprzatalem, musialem ogarnac edytowanie i kasowanie postow , wszystko warto zrobic i wylozyc kazda salate, ale jak ktos ma woz za 6 tysi i ma dolozyc 1500 do glowicy to robi sie slabo, stad tez niektorzy ida najmniejszym kosztem, czyli sprawdzenie szczelnosci przez zalewanie i ew wymiana samych uszczelniaczy (ktora wg mnie nic nie daje przy takim wlasnie zabiegu tylko w komplecie z reszta operacji) oraz planowanie
wiem na czym jezdze ;] u mnie bylo robione i gora i dol , gora u tych dziadkow o ktorych pisalem na poczatku.... oleju nie bierze nic a nic wczesniej olej gubilem bo jakis pajac przykrecil uszczelke miski na max.. i do tego reinz.. tak samo pokrywy zaworow ;/ teraz nic nie bierze.. przed wyciagnieciem silnika ( maluje komore i wymieniam sprzeglo plus malowanie silnika ) sprawdzalem i od wymiany do wymiany poziom ten sam
to bylo do d16z6T mojego
w b16a2T robiona bylo tylko gora.... i pobor sie zmniejszyl... bo chyba nie zniknie calkiem skoro dol ssie olej ? ale to byla decyzja wlasciciela.. przekonywalem bhy zrobic calosc ale nie chcial teraz..
chyba teraz jasno sie wyrazilem porownalem sobie ten cennik z tym co bylo robione i jedyne co to nie byly prowadnice wymienane tylko sprawdzane ( ael w drugij glowicy beda bezwzglednie wymieniane na supertechy, tak samo uszczelniacze tej firmy.. tak, ceny znam ;] bo siedzialem juz w katalogach sklepow , przygotowuje silnik bo dosyc juz teraz przecietne doladowanie 1,2bara i moce rzedu 290-300KM ) zawory szlifowane, docierane etc
ja jestem zadowolony , w b16 tez bo jak wczesniej chlipalo tone oliwy... kazdy mocniejszy przejazd na bucie to bylo dolewanie oleju tak teraz zrobilem nią 1200km to dolalem 200ml-250ml
generalnie mowilem ze sama robocizna wyniosla 300zl ... plus uszczelniacze 120-140 ( niepamietam dokladnie ale oem honda od golema) i do tej mojej dojda jeszcze prowadnice zaw3orowe supertecha okolo 140zl no to wyjdzie z 600-700zl ;] z tym ze tu jest Boleslawiec a nie wroclaw i my mamy swoje ceny a wiadomo we wrocku trzeba lokal oplacic , oplaty wszelkie etc , zycie drozsze ( zylem tam 2 lata i mam jakies tam male ale mam porownanie z zyciem w Boleslawcu)
Dalej piszesz bzdury , ogarnij się i nie wciskaj kitu , że we wrocku , to drożyzna . Od 10-ciu lat ceny za te usługi nie zmieniły się . Zmienił się tylko Vat.Ja nie byłbym zadowolony jakbym inwestował kasę w silnik i brałby nawet 200 g na 1200 km , bo to wyrzucone pieniądze , obojętnie czy klienta , czy moje . Nie po to robi się remont silnika , żeby wozić ze soba olej i co chwilę sprawdzać i dolewać .Czyli podsumowując , usterka (pobór oleju) nie usunięta , kasa wyrzucona .
siema wiec powoli zabralem sie za rozbieranie dzis udalo sie zdiac podporke kolektora dolotowego (udalo sie bez kanalu od gory) , plus nakretki od kolektora, i kolektor wydechowy zostal poluzowany. jutro badz pojutrze rozbieram dalej. czym mam oczyscic glowice przd oddaniem zeby nie byla w oleju? uszczlka glowicy bedzie oem, sruby glowicy i uszczelki kolektorow musza byc oem? widzialem ze wylotowy ma metalowa podlkadke a dolotowy papierowa. pozdr
uszczelki mozesz dac zamienniki nic im bedzie, sruby bym dobrze zweryfikowal czy trzeba wymieniac jak nie sa pordzewiale to bym je zostawil, choc nowe ok 300 zl
Głowicę oczyszczą i umyją w firmie .Do transportu tylko zlej olej . Śruby tak jak atom1 napisał trzeba oczyścić i zweryfikować stan , gwint , bo po tylu latach eksploatacji , mogą wymagać wymiany.Metalowa ma iść na wydech , "papierowa" na ssący , oczywiście nowe .Oring aparatu, zimmeringi też wymień na wałku i wale.Niech sprawdzą sprężyny .
jeszcze jedno pytynie przed zdjeciem paska ustawiam na znakacz . i zdejmuje glowice , jak ja dostane z powrotem wkladam glowice i ustawiam tylko kolo od walka na znakach bo reszta juz ustawiona byla? znaczy jesli jest przestawione to krece do momentu gdy 2 znaki po bokach sie zgadzaja i znaczek up w gorze jest? wkladam pasek i gotowe?
zawory to ustawi firma przy wymianie uszczelniaczy. czego uzywacie do sprawdzenia powierzchni szczelinomierz mam juz, a cos plaskiego? taka warsztatowa linijke widziale ale zycza sobie 90euro za nia co mogr jeszcze uzyc co takie drogie nie bedzie a bedzie idealne plaskie?
raczej regulacje zaworow sie robi na silniku.. na stole majac sama glowice ciezko ustawic walki na poszczegolne zawory bo sprezynki odbijaja.. cos plaskiego - jakis metalowy linial np.
nie no zawory dopiero ustawisz jak bedziesz mial walki i glowice na aucie, tak raczej bez sensu skladac ... choc moze maja taki patent nie wiem )), rozrzad i tak ustawiasz od nowa ale jak wal bedize na miejscu to tym lepiej
Glowica zdieta ,mam 2 pytania. 1. miedzy glowica a blokiemwidze ze sa tulejki tylko u mnie byly 2 a chyba powinny byc 4 ? czy sa one wazne? musze dokupic te 2 brakujace? 2. czy moge jakos zaznaczyc sobie zebym wiedzial czy napewno wymienili uszczelniacze? nie ze kasewezma a nie wymieniawszystko moze byc mozliwe czy nie ma zadnej mozliwosci? pozdr