Strona 1 z 5

wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-11, 17:54
przez clk200k
witam

macie gdzies jakies tutoriale , zdiecia filmy itp jak wymienic ta uszczelke sam naprawiam mam ale chcialem jeszcze jakis instrukcji przeczytac , pomijajac rozrzad to juz wiem jak sie robi.
pozdr

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-12, 10:53
przez gilu89
najlepiej żeby dostać zdjęcia krok po kroku ale chyba nikomu się nie chce :)
spuszczasz płyny, okręcasz pokrywe zaworów, rozrząd, wałek, kolektor, odpinasz kilka kabelków no i odkręcasz głowice, póżniej dajesz do palnowania i skręcasz w odwrotnej kolejności, pamiętaj o odpowiednich momentach dokrecania śrub :) jak masz ogólne pojecie to nie ma strachu, sam mozesz sobie fotografowac każdy etap. :) powodzenia!

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-12, 11:39
przez clk200k
chyba nie ma potrzeby odkrecania kola zebatego i walka jesli wymieniam tylko uszczelke glowicy?
moze pierw sprobuje dokrecic glowice na 73Nm jak ksiazka pokazuje, dokonca nie wiem jakich nowych czesci uzyl mechanik, naprawiajac juz raz nieszczelnosc. czy dal nowe sruby czy planowal itd. o ile sie nie myle jak cisne obroty do wysokich to zauwazam ubytek wody i przyrost oleju, zadnego masla, moze byc ze uszcelka ma przerwe albo sie luz zrobil jesli uzywal starych srub.Poprawcie mnie

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-12, 12:39
przez Vincent
Głowice do planowania musisz rozmontować , Wymienia się uszczelniacze i sprawdza się prowadnice oraz gniazda zaworów . Blok musi być dokładnie oczyszczony i sprawdzona płaszczyzna .

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-15, 18:14
przez clk200k
mierzylem dzis kompreche
1 pomiar
1 12,5
2 13
3 12,5
4 13

drugi pomiar:
1 13
2 13
3 13
4 13,5

jesdnostka to kPa pomiar robiony wedlug ksiazki.

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-16, 01:00
przez Vincent
Kompresja to jedno , a wymiana uszczelki i robota głowicy to drugie . Głowicę robi się jak jest zdjęta , żeby za tydzień ni pruć od nowa silnika . Myślisz że po tylu latach i km głowicę masz nówkę ?

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-16, 11:49
przez tytoos
nie ma co oszczędzać!! jak zdejmujesz głowicę to daj ją do sprawdzenia, splanowania, wymiana uszczelniaczy (raczje OEM, bo inne szybko puszczają), docieranie gniazd.
Może sie okazać, ze któraś prowadnica będzie wymagała wymiany albo jak gniazda nie będą dotarte to przy złożeniu zawory nie będą się prawidłowo domykać i stracisz kompresję...

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-16, 23:45
przez robraf
co do uszczelniaczy to oem albo supertech .. zadne inne

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-17, 00:38
przez Vincent
To nie tylko uszczelniacze, tytoos dobrze napisał , że trzeba raz a dobrze zrobić , bo się zemści i to szybko , przykładów mógłbym mnożyć .

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-17, 17:07
przez clk200k
ok dzieki , chcialbym sprobowac pierw dokrecic ta glowice moze tepy mechanik uzyl starych srub , dokrecac na zimnym czy cieplym, i czy nasadka 1/2 zoll dojde do kazdej sruby jak zdejme sama pokrywe?
pozdr

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-17, 17:09
przez clk200k
tytoos napisał(a):nie ma co oszczędzać!! jak zdejmujesz głowicę to daj ją do sprawdzenia, splanowania, wymiana uszczelniaczy (raczje OEM, bo inne szybko puszczają), docieranie gniazd.
Może sie okazać, ze któraś prowadnica będzie wymagała wymiany albo jak gniazda nie będą dotarte to przy złożeniu zawory nie będą się prawidłowo domykać i stracisz kompresję...


lopatologiczne to jak mam to zrobic w skiazce raczej to opisane nie jest, a mechanik krzykna 900€ za rozebranie wymiane wszystkich uszczelek i ponowne zlozenie.

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-17, 18:33
przez tytoos
1. zdjecie głowicy
2. zawiezienie do zakładu zajmującego się obróbką głowic - tam poprosić o sprawdzenie szczelności, planowanie, docieranie gniazd i wymianę uszczelniaczy (OEM najlepiej), a jak wyjdzie coś dodatkowego jak np. wymiana ktorejs prowadnicy, to niech zrobia i to
3. złożenie z powrotem.

Co do śrób to różnie się mówi, niektórzy mówią, zeby zawsze wymieniać, inni, ze można użyć ponownie. Nawet są tolerancje rozciągnięcia śrub

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-17, 19:26
przez Vincent
Zapytam czy nie zrobią Ci w Goor i za ile . Ja tam ogarniam fury jak jestem .

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-17, 22:21
przez Vincent
W pn będę wiedział jakie są ceny w Boensma i podam Ci ile całość się zamknie .

Re: wymiana uszczelki pod glowica. d16z6

PostNapisane: 2015-04-18, 19:17
przez clk200k
Vincent a w ktora strone swiata chcsz mnie wyslac?