Strona 1 z 1

Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-18, 20:10
przez Zasada6701
witam
Mam problem z wysokimi obrotami , gdy silnik zimny obroty skaczą po uruchomieniu na 2100/2200 obr.a jak sie rozgrzeje to spada do 800 obr
Wyczyściłem przepustnice,silniczek krokowy i nie wiem co dalej począć.

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-18, 21:40
przez Maniek93
hm... ssanie?

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-18, 22:59
przez Vincent
Co to za auto? Chyba od tego trzeba zacząć. Jaki silnik ?

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-18, 23:41
przez Zasada6701
honda CRX 1992 r. d16a9 a wcześniej d16z5.

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-18, 23:49
przez Vincent
Wskakuje w ok 2000 obr/min bo zrobiło się chłodniej niż latem . Silnik dłużej się grzeje też z powodu niskiej temp . zewnętrznej . Jak trzyma długo na wysokich , to warto sprawdzić termostat .Czyli sumując działa ssanie i jest to prawidłowe po odpaleniu wychłodzonego silnika .

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-18, 23:53
przez Zasada6701
a mam takie pytanko odnośnie pewnej śrubki na przepustnicy :)co to za śrubka ?

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-19, 04:06
przez Vincent
Chodzi Ci pewnie o śrubkę do regulacji składu mieszanki .W pewnym sensie regulujesz wolne obroty .

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-20, 16:25
przez Zasada6701
więc moge przynajmniej troche zmniejszyc te obroty tą śrubką?

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-20, 19:23
przez Vincent
Ssania nią nie wyregulujesz . Regulujesz za jej pomocą skład mieszanki na wolnych obrotach . Trzeba mieć do tego analizator spalin , czego większość nie używa , bo nie ma , lub nie ma o tym pojęcia . Wolne obroty po winne być w przedziale 800-850 obr/min.

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-20, 21:40
przez Maniek93
Vincent - ten analizator spalin jest potrzebny w przypadku auta z sondą lambda? Czy np tylko w A9?

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-20, 21:45
przez Vincent
Nie tylko ma zastosowanie przy A9 :-)
Na ostatnim spocie , wszyscy mieli sondę w rurze :D Foty masz Wrocław district . Solki nie badałem , bo znam wynik . Analizator mam u siebie .

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-20, 23:33
przez Zasada6701
dodam że przełożony silnik d16a9 na d16z5 wiec moze przepustnica się tym właśnie różni tą śrubką.

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-21, 12:28
przez Vincent
W obu przypadkach , Z5 i A9 śrubka służy do tego samego , czyli do reg.składu mieszanki .

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-22, 12:08
przez Zasada6701
czyli wysokie obroty mam zostawić w spokoju :)?

Re: Problem z wysokimi obrotami.

PostNapisane: 2014-11-23, 02:52
przez Vincent
Prawidłowo działajace ssanie w miare wzrostu temperatury obniża obroty . Przy dzisiejszych temperaturach trwa to trochę dłużej . Zostaw je w spokoju . Możesz profilaktycznie sprawdzić lampą ustawienie zapłonu i zrobić analizę spalin .