Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

Posty: 20   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
tomciuh
Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2015-01-17, 00:49
Samochód: CIVIC EJ9

Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez tomciuh » 2015-05-27, 11:51

Witam
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem szarego CRX.
Od jakiegoś czasu mam (moim zdaniem) za wysokie obroty silnika na jałowym biegu.
Jak silnik jest zupełnie zimny to obroty sięgają ok 1800 - 1900 na min.
To nie za dużo?
Nie powinny być na poziomie 1500 obr/min?
Jeśli są za wysokie co można zrobić, żeby były niższe. Wiadomo trochę więcej pali, zanim się zagrzeje.
I jeszcze jedno głupie pytanie:
Dlaczego co jakiś czas unosi się przewód zapłonowy na 2gim cylindrze?
Zmieniłem gumkę przy końcówce przewodu, a on powoli dalej swoje. Wcześniej tak nie było.
Muszę go co jakiś czas kontrolować, nie chce zniszczyć silnika.
Jaka może być tego przyczyna?

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez bar_oo » 2015-05-27, 11:57

nie masz jakiegoś przedmuchu ??? świeca jest dobrze wkręcona, nie jest jakoś uszkodzona ??? uszczelka oring gniazda świecy sprawdzałeś???
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

tomciuh
Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2015-01-17, 00:49
Samochód: CIVIC EJ9

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez tomciuh » 2015-05-27, 12:11

Nie, nic nie sprawdzałem :)
Czyli za wysokie?
Świece dobrze wkręcone.
Mam dolot ze stożkiem.

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez bar_oo » 2015-05-27, 12:18

generalnie obroty troszkę za wysokie jeśli mamy oczywiście nagrzany silnik, czasem tez kłopot jest w w samym obrotomierzu bo przekłamuje i pokazuje za wysokie obroty a mamy niższe, musiałbyś podjechać wyregulować, lub sam to zrobić
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

tomciuh
Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2015-01-17, 00:49
Samochód: CIVIC EJ9

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez tomciuh » 2015-05-27, 12:23

Problem jest tylko na zimnym silniku. Obrotomierz raczej pokazuje dobrze.
Później są w normie.
Jak można mu obniżyć te obroty?

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez bar_oo » 2015-05-27, 12:26

skoro na zimnym masz wysokie znaczy ze działa ssanie i auto się nagrzewa, a poziom 1800,1500 jest w zupełnej normie , myślę ze nie raz są u użytkowników nawet wyższe wyniki obrotów podczas ssania
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

Avatar użytkownika
ptyk05
Forumowicz
 
Posty: 990
Dołączył(a): 2013-08-01, 15:23
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec
Samochód: Honda CRX ED9

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez ptyk05 » 2015-05-27, 12:47

u mnie od pewnego czasu jest 2100 rpm. , a jak kupiłem auto to miałem 1500/1600, wiec cos sie popieprzyło :P

tomciuh
Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2015-01-17, 00:49
Samochód: CIVIC EJ9

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez tomciuh » 2015-05-27, 13:53

Widać u mnie zmierza w podobnym kierunku.
Co to może być?

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez bar_oo » 2015-05-27, 19:20

ja miałem wszystko wyregulowane tak jak być powinno, u mnie po odpaleniu na zimno wskakuje na 2300 i potem schodzi na dół jak się nagrzeje wg mnie nie uważam żeby coś było źle wiec czym się martwisz
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

vit
 

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez vit » 2015-05-28, 15:34

tomciuh napisał(a):Witam
Dlaczego co jakiś czas unosi się przewód zapłonowy na 2gim cylindrze?
Zmieniłem gumkę przy końcówce przewodu, a on powoli dalej swoje. Wcześniej tak nie było.
Muszę go co jakiś czas kontrolować, nie chce zniszczyć silnika.
Jaka może być tego przyczyna?


Daj jakiś film tego zjawiska 8) Pozatym silnik krokowy warto przeczyscic .A w b16a1 to do wglądu zawór fitv 2300 na zimnym to nie jest norma

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez bar_oo » 2015-05-28, 15:48

vit napisał(a):
tomciuh napisał(a):.A w b16a1 to do wglądu zawór fitv 2300 na zimnym to nie jest norma


wiem muszę zamówić wszystkie małe uszczelki tegoż zaworu bo stare się rozwaliły i stad pewnie różnica
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

Avatar użytkownika
ptyk05
Forumowicz
 
Posty: 990
Dołączył(a): 2013-08-01, 15:23
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec
Samochód: Honda CRX ED9

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez ptyk05 » 2015-05-28, 19:47

A w D16z5 nie ma FITV???

tomciuh
Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2015-01-17, 00:49
Samochód: CIVIC EJ9

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez tomciuh » 2015-05-28, 23:46

Jesli o przewod WN to to nie jest jakies niesamowite zjawisko. Jak widzę ze przewod unosi sie troche do góry, to go docisne i jadę. Pozniej patrzę znowu sie lekko unosi.

vit
 

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez vit » 2015-05-29, 22:52

tomciuh napisał(a):Jesli o przewod WN to to nie jest jakies niesamowite zjawisko. Jak widzę ze przewod unosi sie troche do góry, to go docisne i jadę. Pozniej patrzę znowu sie lekko unosi.


Wybacz ale to dla mnie i chyba nie tylko dla ,mnie jest jakies zjawisko..lub wymien przewody :)

Bar_oo ten zawór ma tendencje że sie rozkręca raczej ,powoduje to że wtedy kiedy silnik się już nagrzeje ten zawór nie domyka dodatkowego powietrza ssania i obr są cały czas wysokie lub są zawyżone
?Yyyyyy d16z5 chyba nie ma zaworu fitv

Avatar użytkownika
bar_oo
Forumowicz
 
Posty: 3727
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: Obroty na biegu jałowym na zimnym silniku

przez bar_oo » 2015-05-29, 23:21

vit napisał(a):
Bar_oo ten zawór ma tendencje że sie rozkręca raczej ,powoduje to że wtedy kiedy silnik się już nagrzeje ten zawór nie domyka dodatkowego powietrza ssania i obr są cały czas wysokie lub są zawyżone
?Yyyyyy d16z5 chyba nie ma zaworu fitv


masz jakiś schemat jak i co i co sprawdzić ???, miałem go rozkręconego wiec może os jest źle poskładane na podciśnieniach ??
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

  Następna strona
Posty: 20   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Teraz jest 2024-04-20, 08:13