CRX Page - Civic Renaissance model X
Honda CRX

zawieszenie i hamulce - Wymiana gum z tylu, jakie koszta?

freelanc3r - 04 Kwi 2011 21:09
Temat postu: Wymiana gum z tylu, jakie koszta?
zbieram sie powoli z wymiana gum z tylu bo mam w stanie mocno slabym (chociaz nic jeszcze nie bije)
i pytanie ile taka przyjemnosc moze mnie okolo kosztowac (robocizna) ?

czy gumy kupowac zamienniki czy musza byc ASO? czy moze jakies konkretne ASO reszta zamienniki? jaki tu tez koszty sie szykuja?

z gory dzieki za pomoc :)

synek - 04 Kwi 2011 21:11

moze poliuretany? twarde ale wieczne :ok:
dymek1988 - 04 Kwi 2011 21:18

freelanc3r, ciepaj poliuretan czerwony (nie jest mega twardy) ;) reszta zrobisz sam albo z pomocą kto chodź trochę zna się na mechanice :razz:
DamianHonda - 04 Kwi 2011 21:19

Kolega pyta o $$$
synek - 04 Kwi 2011 21:27

DamianHonda a my odpowiadamy ja go zaoszczedzic :rotfl2:
dymek1988 - 04 Kwi 2011 21:30

DamianHonda napisał/a:
Kolega pyta o $$$
i pyta też :

freelanc3r napisał/a:
czy gumy kupowac zamienniki czy musza byc ASO?


więc napisaliśmy że lepszy będzie poliuretan,wszystko w temacie jak na razie :razz:

akMe - 04 Kwi 2011 21:34

ja mam z interkarsu : D
jest sredniawo, nie jest zle w sumie :)
niechcial bym zamienic na POLI...

dymek1988 - 04 Kwi 2011 21:36

akMe napisał/a:
niechcial bym zamienic na POLI...
czemu ? :razz:
wrobellos - 04 Kwi 2011 21:40

dlugo sie zastanawialem aso vs poli vs zamiennik, mam teraz zamienniki i i jesttem bardzo zadowolony na poli byloby juz za twardo (i tak jestesm w szoku ze auto jest tak sztywne po remoncie) aha wymieniane bylo: gumy, laczniki sworznie, koncowki, cukierki, laczniki, tuleje, lozyska, amory i sprezyny, polecam kazdemu taka impreze :) koszt +/- 2000
freelanc3r - 04 Kwi 2011 22:40

nie POLI odpadaja :)
zaden ze mnie rajdowiec, poli drozsze w zakupie, trzeszczy itd.

wiec jakie koszta montazu? :P

Virus12 - 04 Kwi 2011 22:50

Pogadamy za rok ja te wasze ASO i zamienniki JCAuto się powibijają (najczęściej gumy przy amorkach, stabilizatorach, duże cukierki a potem cała reszta).

Raz kupujecie poli, przy montażu w myśl zasady nie posmarujesz nie pojedziesz , im więcej smaru tym lepiej i macie św spokuj (i NIC nie piszczy, a jak wam coś piszczy to więcej smaru, albo nogi naoliwić), prędzej buda wam na flinstone'a pordziewieje niż te poli padną. Co do ceny, strong-flex komplet miał za 800zł, na całe auto, jak zrobicie masowe zamówienie to się można z shogunem dogadać na zniżkę.


I kto wam nagadał, że poli to tylko na rajdy i że są mega twarde. Twardość to od sprężyn i amorów zależy, jak macie -40 -50 i do tego poli to ok rozumiem, będzie mało wygodnie, ale nie będzie wielkiej różnicy do -40 -50 i gumy aso.

W CRXie maiełem wszystkie gumy firmy strong flex, w Civice VTi to samo, teraz w subaru mam wszystkie gumy strong flex z wyjątkiem łączników stabilizatora, i tylko dlatego że nie mają takich w ofercie. pomimo tego i tak założyłem poli tylko firmy WhiteLine.



i tak na koniec, polatacie raz na sztywnym porządnym zawieszeniu to zobaczycie jaka jest ogromna różnica na zakręcie, wasze kluchy się kładą przy 70, a crx na poli leci ten sam zakręt 100 bez żadnego wysiłku.






PS ja się nie znam, to tylko moja prywatna opinia :razz:

KraWik - 04 Kwi 2011 22:54

sam powaznie sie zastanawiam czy poli czy zamienniki. na aso mnie raczej nie stac.
myslalem o zamiennikach ale na dobra sprawe na naszych drogach... boje sie ze za 15k km bedzie znow to sam i pieniadze w pizdu w bloto wyrzucone :(

Virus12 - 04 Kwi 2011 22:57

KraWik napisał/a:
boje sie ze za 15k km bedzie

Wydałem po zakupie CRX 1000zł w zamienniki, wymieniłem wszystkie gumy zawieszenia.
po pół roku miałem wybite 4 gumy łączące wachacz z amorem, duże cukierki i łączniki stabilizatora.

potem wydałem chyba 750zł na komplet strongflex, i latałem jeszcze 2 lata i nic. Sprzedałem i dalej żyją.

mack1111 - 04 Kwi 2011 22:58

Virus12 napisał/a:
Pogadamy za rok ja te wasze ASO i zamienniki JCAuto się powibijają (najczęściej gumy przy amorkach, stabilizatorach, duże cukierki a potem cała reszta).


świete słowa AMEN :poklony:

sebas - 04 Kwi 2011 23:21

w obu hondach mam poliuretany upalam zdrowo i nic się z nimi nie dzieje :ok:
atom1 - 04 Kwi 2011 23:39

aktualnie cena za bikopur to lekka przesada, a energyy ostatnio nie widze w sprzedazy, polecam gumy aso- lub noka, nie sa takie zle jak piszecie o ile jezdzi sie zgodnie z ich przeznaczeniem a nie na rajdach scigankach itp

osobiscie jezeli mialbym robic zawias to na energyy z usa.

volvox - 04 Kwi 2011 23:45

freelanc3r, jakieś 20 000 km temu wymieniłem wszystkie gumki z tyłu na poliuretan z Bikopuru (strongflex). wtedy koszt gum na tył to było około 700PLN (czerwony poliuretan). Do tej pory, po dobrze ponad roku, nic nie piszczy, nie skrzypi... był przez pierwszy miesiąc problem z "pływającym" dużym ciukierkiem, ale jakoś samo się ustabilizowało.

Co do twardości: ja jeżdze na glebie -40mm APEX i po zamontowaniu tych tulejek naprawdę nie ma róźnicy w twradośći. Może na seryjnym zawieszeniu jest jakaś różnica, ale tak jak ktoś pisał wcześniej:sztywność masz głównie na sprężynach...

A miesiąc przed wymianą całego tyłu na poliuretan wymieniłem większość tuleji w przednich wahaczach. Efekt jest taki że na dzień dzisiejszy tył mam sztywny jakbym wczoraj tuleje włożył i zbieżność ustawił, a na przodzie już na przeglądzie w listopadzie kazali mi 4 tuleje wymienić, a 2 następne "w najbliższej przyszłości"...

takze wniosek jest jeden: wsadzać śmiało czerwony poliuretan, smarować na grubo smarowidłem, i nie mieć zmartwień przez przynajmniej kilka lat...

chmiel90 - 04 Kwi 2011 23:45

I robocizna kompletnego zawieszenia u mechanika to pewnie tyle co kapitalka silnika czyli z 800zł więc lepiej samemu troche pobawic
Paweł - 05 Kwi 2011 00:05

freelanc3r napisał/a:
nie POLI odpadaja :)
zaden ze mnie rajdowiec

Ne trzeba byc rajdowcem
wystarczy że co druga ulica w polsce to niezly oes

KraWik - 05 Kwi 2011 00:49

to moze niech wypowie sie ktos kto ma seryjny zawias [amory sprezyny] i wymienił gumy z seryjnych na czerwone poli. czy jest duza roznica w komforcie, jak to jest odczuwalne.

Swoja droga jak ktos ma wytluczone gumy i sie przyzwyczaił to po zamianie na Poli chyba kolosalnej roznicy nie bedzie co ? :)

dymek1988 - 05 Kwi 2011 12:00

KraWik, jest bajeczka przy zawiasie -35-40 na seryjnych amorach :rotfl:
Virus12 - 05 Kwi 2011 12:00

KraWik napisał/a:
to moze niech wypowie sie ktos kto ma seryjny zawias [amory sprezyny] i wymienił gumy z seryjnych na czerwone poli. czy jest duza roznica w komforcie, jak to jest odczuwalne.

Swoja droga jak ktos ma wytluczone gumy i sie przyzwyczaił to po zamianie na Poli chyba kolosalnej roznicy nie bedzie co ? :)

Już pisałem, w Civice VTi mam serie zawias opony o profilu 50 i bikopur i nie da się odczuć braku wygody. W subaru jest tak samo, poli + seryjny zawias i zero zmian, trochę sztywniejszy jest, ale nie żeby zęby wybijał.

Więcej nabroicie zakładając 16" o profilu 40 niż tymi poliuretanami.




Nie ma sensu dalej na ten temat się produkować, poli mają za dużo plusów nad seryjnymi ASO czy zastępczakami żeby ich nie zakładać.

dymek1988 - 05 Kwi 2011 12:03

chmiel90 napisał/a:
I robocizna kompletnego zawieszenia u mechanika to pewnie tyle co kapitalka silnika czyli z 800zł więc lepiej samemu troche pobawic
jasne że lepiej jeśli wkładamy poliuretan bo to nic innego jak klocki :ok:
Okti - 05 Kwi 2011 13:41

Czym smarować poliuretany żeby nie piszczały? Wiadomo, ze najlepiej smarem z kompletu, ale jesli się go nie ma?
Virus12 - 05 Kwi 2011 14:03

najzwyklejszym smarem, lub np smarem grafitowym

http://allegro.pl/smar-gr...1528881728.html





14zł a starczy ci na wysmarowanie 10 aut :D albo 5 aut od kół po dach :razz:



a najlepiej będzie ŁT43:
http://allegro.pl/smar-li...1495353057.html
http://allegro.pl/smar-lt...1536776232.html


mnóstwo tego jest :]

atom1 - 05 Kwi 2011 23:02

Virus12, weś no panie nie wal takich herezji, bo grafitowy jest do czego innego a na pewno nie do zawiasu, a łt to smieciuch i splynie jak bedzie cieplo


smar musi byc gesty i lepiący najlepiej z energyy (: ew najlepszy jaki widzialem to taki w tubie jak sylikon mobila niebieski- podobnie lepki jak org energyy takiego warunki nie ruszą

volvox - 06 Kwi 2011 01:11

atom1, a myśmy u mnie czymś na kształt smaru molibedowego nie lecieli? Gdzieś na jakimś dziwnym forum wyczytałem że to jest właśnie dobry smar do poliuretanów. Takie ciemno-niebieskie smarowidło..

W każdym razie atom, ty powiedz czym żeś u mnie smarował, a ja ludności ten smar polecę wszem i wobec - bo po dobrych mękach zawieszenia na polskich drogach + torach nic nie skrzypi...

atom1 - 06 Kwi 2011 11:39

no wlasnie tym mobilem, ale juz mi sie skonczyl i wywalilem opakowanie- teraz sam go nie moge kupic juz w tym miejscu co bralem :wrrr:
atom1 - 06 Kwi 2011 11:40

http://allegro.pl/smar-mo...1530657631.html cos takiego- ale inne mial napisy w kazdym razie w takiej tubie