CRX Page - Civic Renaissance model X
Honda CRX

skrzynia i przeniesienie napędu - Lekkie koło zamachowe

gulczas - 16 Lip 2009 23:41
Temat postu: Lekkie koło zamachowe
Witam! Szukam namiarów na kogoś kto mi przerobi seryjne koło zamachowe. Najlepiej w rejonie Olsztyna, dalej mogę wysłać. ;)
kaczorzgr - 17 Lip 2009 00:04

już szukam
;) mam gdzieś zapisane namiary

[ Dodano: 2009-07-17, 00:05 ]
Krzysztof Otocki
ul Przedborska 31
97-500 radomsko
tel 888826066
gg 7540226
Najlepiej do niego dzwonic bo zadko jest na gg.

Damian84 - 17 Lip 2009 07:00

dokladnie jak kaczor podawał - koles konkretny i cieszacy sie bardzo dobra opinia
gulczas - 17 Lip 2009 22:56

A no dzięki panowie tego mi było trzeba. Oczywiście kliknąłem co trzeba Kaczorzgr
kaczorzgr - 18 Lip 2009 07:30

:ok: dzieki :)
darek AMS - 23 Lip 2009 00:47

UP z tematem
O ile je odchudzić seryjne koło żeby było bezpiecznie ?
Oprócz toczenia nawiercać dodatkowo ?
Mam dobrego tokarza z kilkunastoletnim stażem , ale nie wiem jak precyzyjne ma maszyny.
Koło nie będzie szybko się kręcić , bo Vteca już nie mam :razz:

pirul - 23 Lip 2009 00:59

30% i żadnego wiercenia jak to ma działać, a nie uciąć komuś nogi tfu tfu
kaczorzgr - 23 Lip 2009 03:50

myślę, że lepiej dołożyć pare groszy i oddać komuś kto robi to "zawodowo" i ma za sobą pare udanych odchudzonych kół. Nie wiem na czym polega późniejszy proces wyważania ale myślę że trzeba wiedzieć jak to robić żeby nie było tragedii. Czy z vtec'iem czy bez prędkości rzędu 7000obrotów na minutę też są bardzo wysokie i nie opłaca się na tym oszczędzać. Pozdro
Damian84 - 23 Lip 2009 06:51

dokładnie zgadzam sie z kaczorzgr, jak zejdziesz zbyt bardzo z waga koła moze to dawac eket odwroty niz zamierzany... powiem tak - koles bezpiecznie odchudza koła na 4.6 - 4.7 kg... czyli to tak chyba ok 35% wychodzi jakos wzgledem seryjnego....
przema72 - 23 Lip 2009 12:04

pirul napisał/a:
30% i żadnego wiercenia jak to ma działać, a nie uciąć komuś nogi tfu tfu

akurat wiercenie (oczywiście gdy ktoś wie o co chodzi ) jest lepsze od toczenia , toczenie bardzo osłabia materiał ponieważ robi on sie cienki , podczas wiercenia zachowana jest oryginalna grubość koła i przez to jest ono sztywniejsze i bardziej wytrzymałe , to tak jak konstrukcje kratowe , są lekkie ale wytrzymałe jak belka o dużej grubości
kaczorzgr napisał/a:
ie wiem na czym polega późniejszy proces wyważania ale myślę że trzeba wiedzieć jak to robić żeby nie było tragedii

hehe trzeba mieć odpowiednie maszyny , nie wyważone koło niekoniecznie sie rozpadnie ale wibracje w jakie wpada potem wał szybciej wykańczają układ korbowy
w czerwonym kółku nawierty wyważające
koło około 3,9kg , działa od 2 lat , robił gościu z radomska

Damian84 - 23 Lip 2009 12:13

kurcze ja az tylu dziurek w soim nie mam... a wazy 0.7 kg wiecej...
przema72 - 23 Lip 2009 12:20

skoro już to jeszcze pochwale raz gościa z radomska
tu zakładałem do celicy lekkie koło , z 9kg na 5kg , od 2 lat działa wraz ze spiekiem , silnik sie kreci do niecałych 8tyś
gościu na prawdę ma wiedzę i sprzęt i wie co robi

TJ - 23 Lip 2009 16:17

Po co tyle kombinować, założyć Fidanzę która waży 3kg i jest git!
przema72 - 23 Lip 2009 16:22

TJ napisał/a:
Po co tyle kombinować, założyć Fidanzę która waży 3kg i jest git!

po co kupować findaze , kupić ferrari i jest git ;)
wiesz nie każdy woli wydać 400zł więcej za taki sam efekt , tylko bez naklejki
po co robić jak najwięcej w domu , kupić wszystko firmowe oddać do konkretnej firmy żeby poskładali i bujać sie po mieście w mocnej furze :rotfl:
a niemieć bladego pojęcia o mechanice

spurek - 23 Lip 2009 20:11

a ile kosztuje taka impreza w Radomsku?
skowronPL - 23 Lip 2009 20:12

jakie sa koszta mniejewiecej odchudzenia kola?
przema72 - 23 Lip 2009 20:15

2 lata temu płaciłem 120zł , teraz pewnie ciut drożej , tel macie dzwońcie
pirul - 23 Lip 2009 22:26

przema72 napisał/a:
pirul napisał/a:
30% i żadnego wiercenia jak to ma działać, a nie uciąć komuś nogi tfu tfu

akurat wiercenie (oczywiście gdy ktoś wie o co chodzi ) jest lepsze od toczenia


Zgoda bracie ale jak się nie wie nawet jakie maszyny ma ktoś, u kogo ma się zamiar robić takie rzeczy to dużo łatwiej i bezpieczniej jest koło stoczyć m.in. dlatego, że toczone odpowiednio nie traci tak bardzo wyważenia, a wiercone trudniej później wyważyć. Ze zdjęć widać, że koleś ma łeb na karku skoro te koła śmigają więc nie ma co kombinować ze znajomkami tylko mu wysłać i jeździć bezpiecznie :ok:

gulczas - 23 Lip 2009 22:30

Już ustawiłem się z gościem. Do końca lipca urlopuje. :ok: Koszt 140 zł plus ewentualne przesyłki
przema72 - 23 Lip 2009 22:59

pirul napisał/a:
Zgoda bracie ale jak się nie wie nawet jakie maszyny ma ktoś, u kogo ma się zamiar robić takie rzeczy to dużo łatwiej i bezpieczniej jest koło stoczyć m.in. dlatego, że toczone odpowiednio nie traci tak bardzo wyważenia, a wiercone trudniej później wyważyć

no to fakt że toczone aż tak bardzo nie traci wyważenia , ale osobiście nie wyobrażam sobie zakładania czegoś niewyważonego , panewki wtedy naprawdę dostają po du...e , i cału układ korbowy , bo to na niego zostaną przeniesione drgania z niewyważonego zamachu

pirul - 23 Lip 2009 23:36

Dlatego nie warto rzeźbić w gównie i próbować swoich sił na obróbkach takich elementów :nieok:
Damian84 - 23 Lip 2009 23:48

Kod:
Dlatego nie warto rzeźbić w gównie i próbować swoich sił na obróbkach takich elementów


Amen :poklony:

Ecik - 12 Sie 2009 16:57

sory ze odświerze ale jak z efektami? większy moment? lepiej sie wkręca pewnie. I głownie na ile odchudzić by nie wadziło to silnikowi:) pozdro 600:P

btw posiada ktos filmiki jak sie wkreca silniczek? bo kiedyś był na youtube ale usuneli.. i nieumia znalesc:)

foxbox - 12 Sie 2009 18:21

http://www.youtube.com/watch?v=toW_Q-9RJBY tu masz jak moj sie wkrecal, jest tez zamntowana krotsza skrzynia, ale ona do wkrecania sie chyba nic nie wnosi. No i seryjny wydech z katem, to moze troche spowalniac wkrecanie sie na obroty.
Ecik - 12 Sie 2009 18:41

foxbox, o dzieki:) a mosz jakieś co na postoju sie wkręca? ja mam założony 4-2-1 i zamiennik kata i przelot 2' z tłumikiem końcowym przelotowym i do tego chcę wciepać jeszcze Cold Air Intake..
Remorant - 12 Sie 2009 18:55

sam posiadam kolektor 4-2-1 i lekki zamach. Na postoju wkreca sie bardzo szybko ,(moze pozniej zrobie filmik) ale mierzyl ktos roznice w osiagach miedzy zwyklym kolem a lekkim? jaka roznica 0-100 ?
Ecik - 12 Sie 2009 19:22

Remorant, byłbym wdzięczny za filmik:) a kat masz?
mack1111 - 12 Sie 2009 20:50

http://video.google.pl/vi...388474990&hl=pl tak sie wkreca na lekkim kole zamachowym FIDANZY
synek - 12 Sie 2009 21:01

:szok: naprawde szybko
at04pietas - 12 Sie 2009 21:04

a gdzi można kolo zamachowe FIDANZY dostać?
Damian84 - 12 Sie 2009 21:04

Remorant, róznica jest ... pamietam miałem seryjna skrzynie i tylko lekki zamach i rózniez taki sam silnik w rexie -wydmuszka - objechałem... podczas jazdy silnikowi łatwiej sie wkreca na obroty... po prostu jak by miał mniejsze opory... :) ja jestem zadowolony
Ecik - 12 Sie 2009 21:09

mack1111, jak kręciłeś filmik co miałeś porobione w silniku? :)
MJ - 15 Sie 2009 21:32

Przylaczam sie do pytania wczesniejszego gdzie i w jakiej cenie mozna taka fidanze znalezc?!?
Pozdrawiam MJ

DEAIR - 22 Sie 2009 15:06

Witam mam pytanie czy może ktoś wie jaka jest różnica w wadze koła zamachowego miedzy D16Z5 a D16A8. Bo trzymałem jedno i 2 i wydawało się że jest spora. A ważyłem swoje od D16A8 tylko wagą krzak i wyszło chyba około 9kg a od Z5 u kolegi nie mogłem bo wagi nie miał ;/. Ja teraz też się umawiałem z kolesiem z Radomska wysyłam swoje koło od D16A8 do niego w przyszłym tyg. chciałem z seryjnego koła odchudzić na 4 kg ale powiedział że maksymalnie odchudzi je do 4,5 kg.

A poza tym jaki jest sens koła o wadze 3 czy 3,6 kg. jak wtedy choć szybciej się wkręca to szybciej też wychamowywuje z dużych prędkości obrotowych co przy dodatkowym hamowaniu silnikiem nie jest zbyt zdrowe a nie o to chyba nam chodzi!!!

Ps. A więc moim zdaniem jest lepiej się sugerować trochę większą wagą koła jak doradził mi Pan z Radomska uzyskując troszkę gorsze efekty niż na extremalnie odchudzonym np. Fidanza, ale dbając o bezpieczeństwo naszych serduch w rexach na poczet tych gorszych nieodczuwalnie osiągów.... A to zależy też od wagi kierowcy jak w moim przypadku he he he... 3 cyfry :rotfl:

Poza tym koła fidanza nia miały samych dobrych opini... Np. to że były zbyt cienkie i przy ostrej jeżdzie współpracując z dobrymi sprzęgłami np. spiek potrafiły się odkształcać od wysokich temperatur... bo były zbyt cienkie. Albo lekkie koła Fidanza z 3 części składane i zabezpieczane wieńcem z zębami pod rozrusznik widziałem jak się rozpioł wieniec i co się zrobiło... Nie życzę tego nikomu. Szczęście ze w nissanie skayline gdzie nie jest tak skierowane jak u nas w rexie...

Krychu - 22 Sie 2009 15:54

DEAIR napisał/a:
chamowaniu

hamowaniu
DEAIR napisał/a:
Fidenza

fidanza

DEAIR - 22 Sie 2009 22:53

Dziękuje za poprawki... :poklony:

Już poprawione....