CRX Page - Civic Renaissance model X
Honda CRX

Techniczne - jak zmniejszyć głośność wydechu?

macias - 2006-10-27, 14:24
Temat postu: jak zmniejszyć głośność wydechu?
Jak w temacie męczy mnie już hałas mojego wydechu na dłuższych trasach, wzw. z tym mam pytanie jak nie dużymi kosztami to zmienić? nie mam kata mam strumienice czy jak wyrzuce strumienice i wstawie prostą rurke to będzie ciszej ? czy wręcz przeciwnie ? Czy to wszystko nie ma na to wpływu i należało by wymienić tłumik ? nie będzie to proste ze względu na nietypowy wydech. nie seryjny w linku zdjęcie http://galeria.h3m.pl/main.php?g2_itemId=18721

pozdrawiam

CRX_fan - 2006-10-27, 14:39

Jeżeli dasz samą rure zamiast strumienicy to będzie głośno...najlepiej wsadz jakiś tłumik przelotowy środkowy, nie będzie blokował spalin a napewno troche wyciszy.
Np. http://www.allegro.pl/ite...er_michael.html

Mailo - 2006-10-28, 01:54

też mam ten problem ale chłopaczki robią tłumiki zrobią dla mnie yaki podobny za 60zł i odrazu zamątują :rotfl: mam nadzieje że wyciszy troche :]
mariusz123 - 2006-10-28, 12:36

crx fan-ten link co podales drogo,za 80-100zl w sklepie michael[w zorach] kosztuje.
mastacrx - 2006-10-28, 16:06

ale czy to naprawde pomoże i zmniejszy hałas? ja mam ala mugenowski tlumik koncowy, reszta układu seria z katem i jest mega głośno :( zastanawiam sie nad jakims konkretnym rozwiazaniem
Mailo - 2006-10-28, 22:33

konik, tu sie mylisz u mnie jest firma co moga zmniejszyc dzwiek o 25% 50% robia sami rózne tłumiki i koncówki. Byłem u nich i sie dowiedziałem ;)
konik - 2006-10-28, 22:52

a jaki jest koszt? chetnie bym swojego dał do wyciszenia, to jest firma która robi układy wydechowe pod konkretne auto?? :)
Mailo - 2006-10-30, 06:43

konik pod dany silnik ci to robią cena od 60-100

Jacquws ja mam bardzo głośny i niechce mieć problemów jak połowa z nas dlatecho sobie wyciszam tak 25%

Pinhead - 2006-10-30, 11:05

Iron man napisał/a:
No tak... To jest fajne ale do czasu. Potem już zaczyna męczyć


zgadzam się. Fajnie jest przejechać 20km ale po 200km to już męczy. Najlepszym rozwiązaniem jest zmiana wydechu a żeby ładnie wyglądał to końcówkę fajną i tyle.

ateem - 2006-11-01, 07:09

a ja sam sobie zrobilem caly uklad wydechowy (tylko kolektor seria) z kwasu o srednicy 50mm. jeden tlumik przelotowy po srodku, a na koncu 2 tlumiki (po jednym na strone), tez przelotowe. Ogolnie jak jezdze spokojnie to samochod jest cichutki, nikomu nie przeszkadza, ale jak dam mu po garach to ryczy jak wsciekly.
A koncowki mam jedyne w swoim rodzaju. mniej wiecej wygladaja tak: <||> <||> (w sumie 4 trojkaty).

majster1010 - 2006-11-01, 11:05

Ja jak u siebie nie mialem zadnych tlumikow tylko same rury tez nie dalo sie jezdzic w trasie :)

Potem znajomek w warsztacie zalozyl mi srodek przelotowy z jedna komora rozprezeniowa od lady, koszt 50zl, jest srednica podobny do serii crxa ale dluzszy, i jak bedziesz kupowal to aluminiowany bo stalowy zajezdzilem w pol roku :rotfl: ale ogolnie wydech sie wyciszyl.

A teraz doroslem, i mam tylko koncowy z mazdy 323f i jest ok,

ale i tak nic nie zastapi odglosu stozka :poklony: :poklony:

ew jakby kots chcial to moge odsprzedac na tyl "bimbrownie" po 2 koncowki na strone..

gabeczka - 2006-11-23, 11:39

bardzo wycisza tlumnik srodkowy niewiem czy jest spadek mocy wtedy ale z wlasego doswiadczenia wiem ze sporo wycisza srodkowy tlumnik
APOL - 2006-11-23, 11:56

środkowy tłumik w miejsce kata
podobno jest to skuteczne jak chodzi o podtrzymanie mocy i wyciszenie zarazem

APOL - 2006-11-25, 15:30

proponuję w pierwszej kolejności sprzewdzić uszczelki ,/ wymienić lub doszczelnic pastą- u mnie pomogło
mastacrx - 2006-11-25, 18:30

ja chyba wiem jak ajest przyczyna u mnie, z tego co zauważyłem to nie ma tłumika środkowego, a co dziwne katalizator jest, ktoś wyciął środkowy i zostawił kata?
Mailo - 2006-11-25, 23:54

APOL, jaka pasta ?? co można zrobić tą pastą?
pooshkin - 2006-11-26, 00:00

powiem wam jedno... przelotowy ostatni z wkladka wyciszajaca jest najlepszym rozwiazaniem...

jak ktos chce to jezdzi po cichu(nawet przy 1 ostatnim tlumiku)a jak nie to odkreca wkladke i jaaazda !! :ok:

ja trafilem niestety na kiepska wate tlumiaca i mi ja wydmuchalo... teraz jest zgroza :rotfl: ale i fun ;]

atom1 - 2006-11-26, 12:06

wkladka bardzo ale to bardzo wycisza (fakt ze mialem srodkowy i strumienice jeszcze) ale byla wielka roznica, no i czulo sie tez zamulanie z wkladka no i dzwiek taki jak z poloneza popiardywanie bo niestety wkladka jest nieszczelna i bokami tez leci :nieok:

no a bez wkladki to na trasie nie da sie jechac:)

Pirat - 2006-11-27, 20:41

ja mam tak
down pipe 2,5 cala
potem ruchomy element
i dalej do samej puszki końcowej goły przelot 2.37 cala
a z puszki wychodzi rura 120mm :rotfl2: taka bazoooooooka
tylko że ja mam wydech konkret a nie kupe z allegro

i faktycznie nie jest aż tak głośno, przy normalnej jeździe jest spoko, no ale pomruk musi być odpowiedni i nie drażniący - i taki jest :rotfl: ;) :D

merfi vtec - 2006-11-29, 14:47

mam u siebie srodkowy tlumik ktory zrobila mi firma Ulter na zamowienie o dlugosci 45cm (kawal luja)
tyl przelot poprzeczny wszystko na rurach 2 cale.

jest przyjemnie, do tego trzeba przerobic koncowki aby spaliny nie dostawaly rezonansu.

kamilos - 2006-11-29, 15:21

merfi vtec napisał/a:
trzeba przerobic koncowki aby spaliny nie dostawaly rezonansu.

co masz na myśli? spaliny chyba nie mogą wpaść w rezonans :)

Fletch - 2006-11-29, 21:06

ja mam konowy przelotowy Black Flame z wkladka regulacyjna.Powiem tak :
-wkladka zaslonieta calkowicie -jak w serii
-wkladka odslonieta calkowicie -ladny basik od 3 tys
-wkladki brak- V12 na wysokich obrotach :D
Takze ja polecam :ok:
Oto zdjecie,troche slabo widac
[img][/img]

Bastek - 2006-11-29, 21:14

Fletch napisał/a:
ja mam konowy przelotowy Black Flame z wkladka regulacyjna.Powiem tak :
-wkladka zaslonieta calkowicie -jak w serii
-wkladka odslonieta calkowicie -ladny basik od 3 tys
-wkladki brak- V12 na wysokich obrotach
Takze ja polecam

Końcowy to nie wszystko, masz cały przelot? Mierzyłeś moze ile db?

Fletch - 2006-11-29, 21:30

tak mam caly przelotowy,do co glosnosci to nie mierzylem ale z wkladka mam naprawde cicho
Bastek - 2006-11-29, 21:42

Ja musze coś zrobić z moim wydechem bo juz mnie szlak trafia, w kur.. głośno a do wiosny tak nie wytrzymam :blee: 138db robi swoje :diabelek:
Fletch - 2006-11-29, 21:50

Bastek napisał/a:
Ja musze coś zrobić z moim wydechem bo juz mnie szlak trafia, w kur.. głośno a do wiosny tak nie wytrzymam :blee: 138db robi swoje :diabelek:

zatyczki do uszu i jazda!!! :ok:

mack1111 - 2006-11-29, 22:05

szkoda ze takie coiś grozi zabraniem dowodu . ja tez mam zajebiście głośny tłumnik podejżewam ze jeden z głosniejszych crxoów w zielonce a mam kata i środek. A koncowy mam Bosal z wielka koncówką BIG:D :rotfl:
Bastek - 2006-11-29, 22:48

mack1111 napisał/a:
głośny tłumnik podejżewam ze jeden z głosniejszych crxoów w zielonce a mam kata i środek

uwierz mi, nie masz głośnego wydechu :D

M!R@S - 2006-11-29, 23:02

ja ci proponuje spróbować zrobić coś takiego aby wspawać kawałek rury do rury idącej do tłumika (oczywiście przed tłumikiem spawamy ją) tak aby ją przymocować i aby spaliny także tam sie dostawały (oczywiście mówie o zatkanej dospawce). Spowoduje to wyelyminowanie SOPRAMU i bedzie tylko sam bas, co bedzie napewno lepsze od brzęczenia :P ja miałem strumienice, wywaliłem i chodzi ciszej :) (oczywiście tłumik mam pusty w środku ) :D dospawałem to co mówie i naprawde cicho
szumal - 2006-11-30, 13:57

Ty to sobie powinienes chyba taka rure od "SOPORAMóW" do glowy przyspawac to moze w koncu przestałbyś pisać tyle durnych postów :diabeleknie:
celmix - 2006-11-30, 20:23

szumal napisał/a:
Ty to sobie powinienes chyba taka rure od "SOPORAMóW" do glowy przyspawac to moze w koncu przestałbyś pisać tyle durnych postów :diabeleknie:



:rotfl2: ja juz nie ogarniam !!

[ Dodano: Czw Lis 30, 2006 8:28 pm ]
a teraz na temat bo zaraz zonka dostane od moderatora.jezeli chcesz miec cich oa przerabilaemn to juz w dwoch ceerkach t otak .zadnych m-techow i tym podobnych bo bedzie zawsze halas straszliwy.teraz mam na przlocie z es rodkowym i koncowym poprzecznym i jest cisza jak makiem zasial .na koncu ozdobne sobie zalozyc jakie tam ci sie podobaja .a jak chcesz miec czolg to m-tech i pokrewne jeden halas.moj szwagier ma teraz wm sporta i nie wsiadam z nim do samochodu !!!!tragedia .mysli nie mozna ogarnac a co tu mowic o jakiej kolwiek rozmowie ;)

mariusz123 - 2006-11-30, 21:24

kazdy przelot bedzie ryczal i tyle,i niema rady,ja mam juz dwa srodkowe i koncowy,wszystko przelot i nawet na zwerzkach i dalej ryk,na kacie troche ciszej.jak mialem kat-srodek-koncowy=glosnosc znosna na trase ok.srodek-koncowy=ryk na 2600-3200obr potem cisza,ale znowu wibracje i brzeczenie,srodek[zamiast kata]-srodek-koncowy=miedzy 3000-32000obr lekki bas a potem cisza,robi sie fajny rezonans i jest w miare cicho.oczywiscie zadnych tam zatyczek na koncowy :rotfl2: kto to wymyslal na przelot zatyczka hehehe.jedyne wyjscie koncowy komorowy=cisza.
M!R@S - 2006-11-30, 21:48

szumal napisał/a:
Ty to sobie powinienes chyba taka rure od "SOPORAMóW" do glowy przyspawac to moze w koncu przestałbyś pisać tyle durnych postów :diabeleknie:


bynajmniej sie udzielam na tym forum i nie pisze takich kretyńskich komentarzy odbiegających od tematu. Bynajmniej dodałem rysunek jak wygląda tłumik (mój w tym przypadku) i podsunąłem pomysł na zmniejszenie ryku wysoko tonowego. Jak byś chciał wiedzieć, TAK JEST TO STOSOWANE przy niektórych autach... teraz pewnie myślisz jak mi dogryść to nie myśl bo sie udławisz. Piszcie ludzie do tematu to co trzeba, a nie komentujecie komentarze...

[ Dodano: Czw Lis 30, 2006 10:00 pm ]
bez urazy SZUMAL ale w niektórych samochodach nawet fabrycznie montują takie coś, jak sie dowiem dokładnie w jakich modelach to ci nawet przykład dam...

Walter - 2006-11-30, 22:15

MIRAS odpuść sobie i nie szukaj :ok:

Ludzie wywalają zwężki powiększają przelot żeby poprawić moc a Ty proponujesz dławić wydech :razz:

pooshkin - 2006-12-01, 01:33

czyzby merfi juz nie patrzyl w ten temat ?/ czy tylko ja mu podpadlem?? :szok: ...musze mniej myslec jak pisze posty....
celmix - 2006-12-01, 12:36

mariusz123 napisał/a:
kazdy przelot bedzie ryczal i tyle,i niema rady,ja mam juz dwa srodkowe i koncowy,wszystko przelot i nawet na zwerzkach i dalej ryk,na kacie troche ciszej.jak mialem kat-srodek-koncowy=glosnosc znosna na trase ok.srodek-koncowy=ryk na 2600-3200obr potem cisza,ale znowu wibracje i brzeczenie,srodek[zamiast kata]-srodek-koncowy=miedzy 3000-32000obr lekki bas a potem cisza,robi sie fajny rezonans i jest w miare cicho.oczywiscie zadnych tam zatyczek na koncowy :rotfl2: kto to wymyslal na przelot zatyczka hehehe.jedyne wyjscie koncowy komorowy=cisza.


mozna miec cicho na przelotowym !!! zapraszam do siebie to przewioze niedowiarkow .

[ Dodano: Pią Gru 01, 2006 12:38 pm ]
dodam ze wydech 60mm czyli komin srodkowu tlumik i koncowy poprzeczny .ozdobne na koncu i jest pieknie i cicho .przyznaje m-tech mi sie podobal z wygladu bardzo ale halas nie do zniesienia!!!!

szumal - 2006-12-01, 17:03

M!R@S napisał/a:




[ Dodano: Czw Lis 30, 2006 10:00 pm ]
bez urazy SZUMAL ale w niektórych samochodach nawet fabrycznie montują takie coś, jak sie dowiem dokładnie w jakich modelach to ci nawet przykład dam...


Czekam na przyklad poparty dowodami. I zaznaczam ze ma być to seryjny wydech w samochodzie z lat 90 i/lub późniejszych.

Nie sztuką jest zdławić tak wydech zeby byl cichy i hujowy tylko tak go odetkac zeby podnosił moc i nie byl glosniejszy niz seria.

M!R@S - 2006-12-01, 23:45

tylko pamiętaj że jak go odetkasz caaałkiem i wywalisz bebechy w tłumiku to powstaną zawirowania, mam racje tu prawda ? 8) co do dowodów to niewiem jak to udowodnić
szumal - 2006-12-02, 08:28

a wiesz jak jest zbudowany przelotowy tłumik sportowy?? zawirowania to beda powodowac niewatpliwie rurki od spopramow.
EOT

mack1111 - 2006-12-02, 14:07

ja wstawiłem wate szklana do tłumnika koncowego i był prawie taki cichy jak seryjny a komin mam nieziemski :D :D .. wiec jeśli ktoś chce cicho to proponuje wstawic wate szklana i bedzie cichutko ale i tez troszke zamula silnik no chyba ze mi sie tylko zdaje bo juztak nie ryczy ;)